مشهد- رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان رضوی جزئیات حقوقی کارکنان دولت در سال ۹۶ را تشریح کرد.

جزئیات حقوق و مزایای کارکنان دولت در سال ۹۶تشریح شد

به گزارش قدس آنلاین، رضا جمشیدی در خصوص حداکثر و حداقل حقوق سال ۱۳۹۶ گفت: حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلین به استثنای مشمولین قانون نظام هماهنگ پرداخت یک میلیون و ۳۵ هزار تومان تومان و حداکثر حقوق و مزایا به میزان هفت برابرآن معادل ۷ میلیون و ۲۴۵ هزار تومان به جز اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی، قضات، وزارت اطلاعات، دیوان محاسبات کشور، کارمندان سیاسی و کارمندان شاغل در پست‌های سیاسی  وزارت امور خارجه است.
وی ادامه داد: البته طبق تبصره این بند، حقوق و مزایای مستمر شاغلین اعم از مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری که بعد از اعمال ضریب کمتر از یک میلیون و ۳۵ هزار تومان شود، به رقم مذکور افزایش می‌یابد.
جمشیدی همچنین در خصوص حداقل حقوق کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ اظهار کرد: حداقل حقوق این گروه ۶۶۰ هزار تومان و با احتساب فوق‌العاده‌های موضوع ماده (۶) آن قانون یک میلیون و ۳۵ هزار تومان خواهد بود.
وی اضافه کرد: دولت موظف است، افزایش حقوق کارمندان دولت در طی سال ۱۳۹۶ را به گونه‌ای اعمال کند که ضریب افزایش حقوق کارکنان دولت با دریافتی بالا از حداقل درصد و پایین‌ترین حقوق‌ها از حداکثر درصد افزایش برخوردار باشد.
جمشیدی گفت: سقف معافیت مالیاتی در سال ۱۳۹۶، ماهانه مبلغ ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و در سال ۲۴ میلیون تومان خواهد بود.
وی در خصوص سایر پرداختی‌ها نیز گفت: اجازه پرداخت پاداش حداکثر معادل یک ماه حقوق و مزایای مندرج در احکام کارگزینی داده شده است. کمک هزینه غذای روزانه حداکثر ۵۸ هزار رالی، ایاب و ذهاب کارمندان در تهران ماهانه ۱۲۰ هزار تومان و در کلانشهرها ۸۰ تومان (به شرط استفاده نکردن از سرویس سازمان)، مهد کودک برای زنان کارمند به ازای هر فرزند زیر ۶ سال، ماهانه ۹۵ هزار تومان خواهد بود.
جمشیدی تأکید کرد: به کارگیری افراد در قالب قرارداد کار معین (مشخص) یا ساعتی برای اجرای وظایف پست‌های سازمانی، فقط در سقف مقرر در قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۸ مهر ماه سال ۸۶ مجاز است.
وی با بیان اینکه تمدید قراردادهای قبلی بلامانع است، اضافه کرد: در طول سال‌های برنامه، تعیین ضریب حقوق کارکنان دولت نیز در حـدود اعتبارات هزینـه‌ای سالانه و متناسب با نرخ تورم خواهد بود.
جمشیدی از حذف بازنشستگی پیش از موعد برای کلیه کارکنان رسمی و پیمانی دستگاه‌های اجرایی و دولتی و حذف محدودیت انتقال به کلانشهرها ازشروع برنامه ششم نیز خبر داد و افزود: همچنین مرخصی بدون حقوق کارمندان رسمی و پیمانی نیز تابع قانون مدیریت خدمات کشوری خواهد بود.
وی به قانون بودجه ۱۳۹۶ و ضوابط اجرایی آن اشاره و عنوان کرد: ضریب حقوق سال ۱۳۹۶ برای اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و قضات ۲۴ هزار و ۱۴۴ رالو، برای  کلیه شاغلین اعم از مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری ۱۶۵۹ رالط و برای سایر کارکنان از جمله مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت، نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی و شرکت‌های دولتی، دستگاه‌هایی که شمول قانون بر آن‌ مستلزم ذکر و یا تصریح نام است، ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.