وزارت دفاع مصر از آغاز رزمایش مشترک نیروی دریایی این کشور با آمریکا در آب‌های منطقه‌ای دریای سرخ خبر داد.

آغاز رزمایش دریایی مصر و آمریکا در دریای سرخ

  به گزارش «قدس آنلاین»،  وزارت دفاع مصر روز یکشنبه (دیروز) اعلام کرد که رزمایش دریایی مشترک مصر و آمریکا در آبهای منطقه‌ای دریای سرخ آغاز شد و این نخستین رزمایش مشترک دو ارتش از سال ۲۰۱۱ است.

سخنگوی رسمی وزارت دفاع مصر در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: رزمایش دریایی مشترک مصر و آمریکا با نام «تحیة النسر ۲۰۱۷» (سلام عقاب ۲۰۱۷) در آبهای دریای سرخ آغاز شد و تا چند روز دیگر ادامه خواهد داشت.

در این تمرینات همچنین عربستان، امارات، بحرین، پاکستان، کویت و ایتالیا به عنوان ناظر مشارکت دارند.

این تمرینات شامل فعالیت‌های مختلف از جمله برنامه‌ریزی و مدیریت نبردهای مشترک شبانه‌روز با همکاری نیروی هوایی برای تأمین امنیت منطقه دریایی علیه تهدیدات مختلف، آموزش در زمینه جستجو و نجات در دریا، یورش به کشتی‌های مظنون با مشارکت تعدادی از یگان‌ها و شناورها و نیروهای ویژه دریایی دو طرف است.

آغاز این رزمایش در حالی است که چند روز پیش «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا در سفری به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر دیدار کرد و پیش از آن نیز السیسی در سفری به واشنگتن با «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی خود دیدار کرد.

دولت باراک اوباما کمک‌های نظامی سالانه آمریکا به مصر به مبلغ ۱.۳ میلیارد دلار که از زمان امضای توافقنامه کمپ‌دیوید بین مصر و رژیم صهیونیستی، به قاهره پرداخت می‌شد، پس از عزل محمد مرسی در سال ۲۰۱۳ به تعلیق درآورده بود.

موقعیت دریایی سرخ

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.