رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه آمار مدارس ماندگار در کشور پایین است، گفت: یکی از عواملی که می‌تواند مدارس را ماندگار کند، نگهداری از مدرسه است و بنده از خیرین می‌خواهم در نگهداری مدارس هم مشارکت کنند.

تعداد مدارس ماندگار در کشور پایین است/ خیّرین در نگهداری مدارس هم مشارکت کنند

به گزارش «قدس آنلاین»  حمدتقی نظرپور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز که در سالن اجلاس سران برگزار شد با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره، تکریم خیرین مدرسه‌ساز است، اظهار داشت: خیرین قدم‌های مهمی در کشور برداشته‌اند که این قدم‌ها در حال گسترش است؛ چه در حوزه مدرسه چه در سایر حوزه‌ها، البته بنیان مستحکم را خیرین مدرسه‌ساز بنا نهادند.

وی افزود: این خیرین تلاش می‌کنند نیاز فضای آموزشی آموزش و پرورش را مرتفع کنند و علاقه‌مندند فضایی که می‌سازند با نشاط و ماندگار باشد.

نظرپور ادامه داد: ماندگاری مدارس شاخصه‌هایی دارد و خیرین هم علاقه دارند که قدم خود را در ساخت مدارس محکم بردارند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه آمار مدارس ماندگار در کشور پایین است، اضافه کرد: امیدوارم مدارسی که خیرین در این دو دهه ساخته اند جزو مدارس ماندگار کشور باشد.

وی خاطرنشان کرد: مهندس وکیلی یکی از خیرین مدرسه ساز خراسان است که ۵۶ مدرسه ساخته بود و می‌گفت اگر پنجاه و هفتمین مدرسه را بسازم به ازای هر سال عمر یک مدرسه ساخته‌ام.

نظرپور ادامه داد: به مهندس وکیلی گفتم چه خوب است اگر بعد از ساخت مدرسه به نگهداری آن هم توجه داشته باشید؛ به همین منظور به سازمان نوسازی خراسان گفتیم بهد از بهره‌برداری از هر مدرسه، شناسنامه‌ای برای هر مدرسه تشکیل دهند تا خیرین در تعمیرات مورد نیاز مدارس هم مشارکت کنند.

وی تصریح کرد: یکی از عواملی که می‌تواند مدارس را ماندگار کند، نگهداری از مدرسه است و بنده از خیرین می‌خواهم همین میزان که در ساخت مدرسه مشارکت دارند در نگهداری مدارس هم مشارکت کنند.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر خیرین برای مقاوم سازی مدارس با آموزش و پرورش مشارکت کنند و مدرسه‌ها را مقاوم کنیم، فضای فعالیت تعداد زیادی دانش‌آموز را ایمن و سالم کرده‌ایم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.