بجنورد- معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی از افزایش ۳۶ درصدی تعداد مراجعین به مرکز مشاوره آرامش در این معاونت خبر داد.

تعداد مراجعین به مرکز مشاوره انتظامی ۳۶ درصد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حیدر اقبالی با اعلام این خبر افزود: واحدهای مشاوره و مددکاری علاوه بر کاهش بار پرونده های قضایی نقش انکارناپذیری در کاهش آسیب ها و جرایم اجتماعی دارند.

این مقام انتظامی با اشاره به توانایی مشاوران و مددکاران شاغل در یگانهای انتظامی استان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۹۵ تعداد پرونده‌های ارجاعی به دایره مددکاری کلانتری‌ها ۳۶۸ ما نسبت به سال گذشته افزایش یافته که این تعداد نشان‌دهنده ۶۳ درصد افزایش می باشد و تعداد مراجعین خود معرف به مرکز مشاوره استان نیز ۲۰۵مورد نسبت به سال گذشته افزایش یافته که این تعداد نیرو نشان‌دهنده ۳۴ درصد افزایش است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: همچنین با توجه به تعاملات و مشارکت سازنده نیروی انتظامی با سازمانها و ادارات در سال ۹۵ این تعاملات ۲۷ مورد نسبت به سال گذشته افزایش یافته که این تعداد نشان دهنده ۸۳ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه است.

این مقام انتظامی ادامه داد: در سال ۹۵ بررسی کیس های ویژه توسط اداره مشاوره و مددکاری ۸ مورد نسبت به سال گذشته افزایش یافته که این تعداد نشان‌دهنده افزایش سه برابری طی این سالی باشد.

سرهنگ حیدر اقبالی در پایان با بررسی آمار مقایسه سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ مرکز مشاوره و دوایر اجتماعی کلانتری ها خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی توانسته است با رویکرد جامعه محور و استفاده از علوم اجتماعی و روانشناسی گام های موثری در راه امنیت عمومی و آرامش روانی جامعه بردارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.