دهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی همزمان با سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، صبح امروز دوشنبه ۴ اردیبهشت‌ماه با حضور پژوهشگران ۲۰ کشور جهان در شهر مقدس قم آغاز شد.

دهمین همایش بین‌المللی پژوهش های قرآنی آغاز شد

   به گزارش «قدس آنلاین»،  دبیر دهمین همایش پژوهش‌های قرآنی با تشریح برنامه‌های این همایش بیان کرد: دهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی صبح امروز دوشنبه، ۴ اردیبهشت‌ماه در سالن همایش‌های مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم آغاز شد.

حجت‌الاسلام دکتر  سیدمحمد نقیب، با بیان این مطلب افزود : در نوبت صبح این  همایش مجموعا ۱۶ مقاله به ۳ زبان ارائه می‌شود و در هر میزگرد  ۳ داور حضور خواهند داشت  که امتیازدهی می‌کنند و پس از ارائه مقالات در هرمیزگرد، نفرات برتر مشخص خواهند شد.

نقیب  با تشریح برنامه‌های این همایش بیان  کرد: دهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی صبح امروز  دوشنبه، ۴ اردیبهشت‌ماه در سالن همایش‌های مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم آغاز شد.

 وی ا دامه داد: در نوبت صبح ارائه میزگرد را خواهیم داشت که مجموع مقالات در ۲ میزگرد  در نوبت صبح ارائه می‌شوند و در نوبت بعدازظهر نیز برنامه اختتامیه  از ساعت ۱۷ تا ۲۰ با حضور نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف همراه بااهدای جوایز به برگزیدگان برگزار خواهد شد

وی با اشاره به برنامه افتتاحیه این همایش گفت: مراسم افتتاحیه با حضور ۲ مهمان خارجی؛ رئیس دانشگاه تونس و دکتر البراشدی، رئیس ائمه جمعه و جماعات کشور عمان و ۲۰ مهمان که پژوهشگران قرآنی از سایر کشورها هستند برگزار می شود.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، با اشاره به مقالات رسیده به دبیرخانه این همایش عنوان کرد: ۴۲۱ مقاله از ۲۰ کشور مختلف به دبیرخانه این همایش ارسال شده که  ۳۵۶ عنوان آن مقالات داخلی و ۶۵ مورد مقالات خارجی هستند که در میان مقالات خارجی؛ ۱۱ عنوان  مقالات فارسی، ۱۹ عنوان  مقالات عربی و ۳۵ عنوان  مقاله به زبان انگلیسی  نوشته شده است.

نقیب با بیان اینکه ۲۰ مقاله در مجموع ۴۲۱ مقاله رسیده به دبیرخانه برگزیده شدند، خاطرنشان کرد: از مجموع مقالات دریافت شده، ۲۰ مقاله با تایید هیئت داوران برگزیده شناخته شدند که از میان این تعداد؛ ۸ مقاله خارجی و ۱۲ مقاله داخلی هستند. مقالات خارجی نیز از کشورهایی همچون آمریکا، مالزی، سوریه، لبنان، هندوستان، روسیه، استرالیا، کانادا، ایتالیا، زیمبابوه، اندونزی، نیوزلند، آفریقای جنوبی، پاکستان، فرانسه، انگلیس، یمن، عراق، الجزایر و افغانستان ارسال شده است.

وی افزود: در نوبت صبح برگزاری همایش مجموعا ۱۶ مقاله؛ ۸ مقاله خارجی و ۸ مقاله داخلی در ۲میزگ دهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی رد ارائه می‌شوند که یکی فارسی و دیگری عربی و انگلیسی است. در هرمیزگرد  ۳ داور حضور دارند که امسال برای اولین‌بار بحث امتیازدهی به میزگردها لحاظ شده و پس از ارائه مقالات در هر کدام از میزگردها نفرات برتر مشخص خواهند شد. در هر میزگرد۸ مقاله ارائه می‌شود.

دبیر دهمین همایش پژوهش‌های قرآنی به چاپ مجموعه مقالات نهمین و دهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی اشاره کرد و گفت: در یک جلد مقالات علمی پژوهشی  به چاپ خواهندرسید، در مجلد دیگری مقالات علمی-ترویجی چاپ می‌شود که در مجموع ۲۴ مقاله برگزیده جهت چاپ در مجلات انتخاب شده‌اند و در یک مجلد نیز چکیده مجموع مقالات چاپ می‌شود و در روز برگزاری همایش در اختیار حضار قرار می‌گیرد. همچنین سی‌دی مجموع مقالات این همایش در اختیار مخاطبان قرار داده خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.