گناباد-مدیرجهادکشاورزی گناباد کاشت گیاهان دارویی را جایگزین مناسیبی برای زعفران در این شهرستان دانست .

گل محمدی می تواند جایگزین مناسبی برای زعفران گناباد باشد

به گزارش قدس انلاین مدیرجهادکشاورزی گناباد امروز دوشنبه  در جمع خبرنگاران درمحل جهاد کشاورزی شهرستان با اشاره به شعار سال اقتصاد مقاومتی و اشتغال اولویت برنامه های جهاد کشاورزی شهرستان را  استفاده بهینه از منابع اب و خاک دانست وگفت:با توجه به اینکه بسیاری از منابع ابی شهرستان هوابین می باشند و ابدهی ان به میزان بارشها بستگی دارد باید ازاین منابع استفاده بهینه نمود.

علیرضا حسین زاده افزود:کاشت گیاهان دارویی نظیر گل محمدی و الوئه ورا می تواند جایگزین مناسبی برای زعفران باشد زیرا با شرایط منطقه سازگاری دارد و درامد زایی خوبی در کوتاه مدت نیز دارد.

وی گفت:هم اکنون بیش از ۳۰هکتار باغ گل محمدی در سطح شهرستان ایجاد شده که ۲۷ هکتار ان به تولیدرسیده است

حسین زاده کشت گلخانه ای الوئه ورا  را یکی دیگر از مزیت های شهرستان دانست و گفت :هم اکنون ۲/۲هکتار کشت الوئه ورا در شهرستان موجوداست که با توجه به مقاوم بودن این گیاه  به افات گیاهی و کم توقع بودن گیاه  به اب و سازگاری منطقه تولید مناسبی دارد.

وی همچنین وجود کارخانه فراوری الوئه ورا در شهرستان را یکی دیگر از مزیتها دانست و گفت: هر مقدار از این گیاه در شهرستان تولید شود در این کارخانه فراوری می شود.

وی تغیر الگوی کشت در شهرستان را ضروری دانست و افزود:متاسفانه بخش زیادی از اب قنوات شهرستان به خاطر نداشتن الگوی کشت هدر می رود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تصریح کرد چنانجه مالکین قنوات همکاری داشته باشند در اجرای کشت مکانیزه با انان مساعدت می شود.

وی گفت:در اجرای ابیاریهای نوین از جمله ابیاری  تجمیعی کل هزینه های مورد نیاز بصورت تسهیلات بلا عوض پرداخت می شود  وهم اکنون حدود ۴۰۰هکتار از اراضی شهرستان از این تسهیلات بهرمند شده اند.

  حسین زاده مهمترین محصولات کشاورزی شهرستان را تولید سالنه ۳هزارتن پسته ۱۰و نیم تن زعفران خشک ۶۳۰تن پنبه ۲هزارو۲۴۰تن گندم و۵هزار۲۲۰تن جو و دو هزار ۵۱۷تن محصولات گلخانه ای عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.