اهواز_ مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون از ثبت رکورد ۱۸۰ عملیات تعمیری توسط دستگاه لوله مغزی سیار بر روی چاه های این شرکت در سال ۱۳۹۵  خبر داد.

رکورد ۱۸۰ عملیات تعمیری بر روی چاه های شرکت نفت و گاز کارون ثبت شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی مناطق نفتخیز جنوب، مهندس محسن دهانزاده گفت: این عملیات طی یک سال گذشته با حدود ۱۲۰۰  دکل روز و  با هدف حفظ و افزایش ظرفیت تولید نفت خام انجام شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل آن ۵۷ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به این مطلب که در بیش از ۹۰ مورد از عملیات های فوق، از دستگاه های سیار فرآورش نفت(M.O.T ) استفاده شده، اظهار داشت: بکارگیری دستگاه های فرآورش سیار در این اقدامات موجب بازیافت بیش از ۱۱۸ هزار بشکه نفت گردیده و تمامی این موارد در شرایط ایمن و بدون حادثه و به منظور جلوگیری از سوزاندن نفت در گودال سوخت و اجتناب از آلودگی زیست محیطی انجام شده است.

مهندس دهانزاده افزود: در سال ۱۳۹۵ همچنین ۲۷ حلقه چاه با ۱۱۶ دکل روز با بکارگیری بسته سیار تولید و تزریق نیتروژن و بدون استفاده از دستگاه لوله مغزی سیار تعمیر شد.

وی تصریح کرد: مجموع تعمیرات صورت گرفته باعث افزایش ۹۲ هزار و یکصد بشکه در روز به ظرفیت تولید نفت شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون شده است که تحقق این دستاورد حاصل  برنامه ریزی و تلاش کلیه واحدهای  فنی، عملیاتی و پشتیبانی این شرکت و مدیریت امور فنی مناطق نفتخیز جنوب به ویژه معاونت مهندسی نفت و حفاری بوده است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون خاطرنشان کرد: توان تولید نفت خام این شرکت هم اکنون بیش از یک میلیون و سی و پنج  هزار بشکه در روز است که از میدان های اهواز، منصوری، رامین و آبتیمور استحصال می گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.