اعتراضات قشرهای مختلف آمریکا به سیاست‌های جنجالی و تبعیض‌آمیز دولت این کشور به ریاست دونالد ترامپ همچنان ادامه دارد و در تازه‌ترین این نوع تحرکات مردمی، هزاران دانشمند و محقق تظاهرات کردند.

تظاهرات محققان آمریکایی در مقابل کاخ سفید+تصاویر

به گزارش قدس آنلاین، هزاران نفر از دانشمندان و محققان کشور آمریکا با برگزاری تظاهراتی در پایتخت این کشور به سیاست‌های ترامپ در زمینه تغییرات آب و هوایی اعتراض کردند.

شرکت‌کنندگان در این  تظاهرات پلاکاردها و دست نوشته‌هایی به همراه داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود : «گرما افزایش می‌یابد، زغال سنگ‌ها را بیرون بیندازید ,علم و علوم مهم هستند, 58 سال است که پزشک هستم,شهود علیه جهالت,کمتر تجاوز کنید و به تعالیم و تربیت بپردازید ,علم کمک می‌کند و نجات می‌دهد, آمریکا را کشور علمی خواهم کرد,با حقیقت روبرو شوید, مقاومت کنید, زنده باد انقلاب ,آب‌ها در حال بالا آمدن است، همچنین ما هم همینطور ,ترامپ و پنس فاشیست هستند,بیشتر بخند، کمتر توئیت کن، رئیس‌جمهور اطلاعات غلط دارد,حقیقت و دانش، سیاسی نیستند,تدابیر، حقیقت لازم دارد نه گزینه»

در ادامه این برنامه یکی از سخنرانان گفت : علت افزایش اعتراضات در بین پژوهشگران و محققان آمریکا تصمیماتی است که ترامپ در زمینه‌‌های علمی اتخاذ کرده و دقیقا همین تصمیمات باعث نارضایتی و ناخشنودی پژوهشگران و محققان آمریکا شده است .

طبق تصمیمات رئیس ‌جمهور جدید دونالد ترامپ, آژانس دفاع از محیط زیست (EPA) و وزارت محیط زیست آمریکا از برگزاری کنفرانس‌‌های مطبوعاتی منع شده‌‌اند و به آن‌‌ها دستور داده شده که از به‌روزرسانی سایت‌‌های خود اجتناب ورزند. فراتر از آن به مدیریت پارک ملی دستور داده شده که از شبکه توئیتر برای خبررسانی استفاده نکند در حالی که رئیس‌ جمهور خودش از تویتر استفاده می‌کند.

وی افزود محدودیت بیشتر برای پژوهشگران تحت پوشش دولت دونالد ترامپ از همان آغاز فعالیت رسمی خود در مقام رئیس جمهور، باعث دشمنی بسیاری از دانشمندان و پژوهشگران آمریکا شد.

یکی از این شرکت‌کنندگان که دانشمند است، گفت: ما و گروهی از دانشمندان با برگزاری این تظاهرات در مقابل کاخ سفید و دیگر مکان‌هایی که کار تصمیم‌گیری در کشور را انجام می‌دهند، می‌خواهیم که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را وادار کنند به تغییرات آب و هوایی اذعان کند».

یک پژوهشگر هم گفت: «ترامپ کسی است که نه به دانش تکامل اعتنایی می‌‌کند و نه برای هشدارهای مربوط به تغییرات آب و هوایی ارزشی قائل است».

معترض دیگری هم می‌گوید: «دلیل این واهمه شخص رئیس جمهور، یعنی دونالد ترامپ این است که ترامپ کسی است که به تغییرات آب و هوایی و گرمایش زمین باور ندارد و همه این هشدارها را خیال‌بافی دانشمندان می‌‌داند حتی یک بار گفته است که جار و جنجال تغییرات اقلیمی ساخته و پرداخته ذهن چینی‌‌هاست و آنها می‌خواهند با طرح چنین شایعاتی، به اقتصاد آمریکا آسیب برسانند».

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.