شهرکرد- مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود ۶ تالاب در استان گفت: طرح احیای تالاب‌ها در استان اجرا می‌شود.

 تالاب‌های چهارمحال و بختیاری احیا می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، شهرام احمدیبا اشاره به اینکه جهارمحال و بختیاری دارای ۶ تالاب است که ۲ تالاب چغاخور و گندمان دارای اهمیت بیشتری از نظر بین‌المللی هستند، گفت: در تالاب بین‌المللی چغاخور طرح مدیریت زیست بومی در دستور کار قرار گرفته که با مشارکت مردم حاشیه تالاب، بهره‌برداران، مراکز پژوهشی و تحقیقاتی، دانشگاه‌ها، سازمان‌های مردم‌نهاد و دستگاه‌های اجرایی نسبت به معرفی تالاب اقدام شد.

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به احیای تالاب گندمان بیان کرد: این تالاب در دهه گذشته به علت خشکسالی و عدم تخصیص حق‌آبه‌های مورد نیاز درگیر مشکلاتی شده بود که در چند سال گذشته با مطالعات علمی و اجرای برنامه‌های احیا و همچنین مشارکت مردمی این تالاب احیا شد.

احمدی خاطرنشان کرد: سال گذشته اداره کل محیط زیست با انجام اقدامات در احیا، حفظ و نگهداری از تالاب‌ها به عنوان قهرمان ملی تالاب معرفی شد.

وی تصریح کرد: با انجام این اقدامات در تالاب‌ها شاهد حضور چشمگیر پرندگان آبزی و کنارآبزی به ویژه در فصل زمستان هستیم که سال گذشته گونه‌های پرندگان مهاجر در حال انقراض جهانی برای نخستین‌بار مهاجرت کردند که نشان از احیای تالاب است.

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در کوچ بهاره امسال ۴۵ هزار پرنده در تالاب‌های استان در حال آشیانه‌گذاری و جفت‌یابی هستند که نسبت به سال گذشته ۳۷ درصد افزایش یافته است.

 احمدی با اشاره به اهمیت دفع پسماند افزود: سال گذشته بیش از ۹۰۰ مورد پایش مراکز دفع پسماند در استان انجام که نسبت به سال ۹۴، ۳۷ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به برخورد محیط زیست با شهرداران متخلف در زمینه دفع پسماند گفت: سال گذشته ۱۸ شهردار و دهیار متخلف در زمینه دفع پسماند به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی خاطرنشان کرد: براساس ماده ۷ قانون مدیریت پسماند، دفع پسماند در شهرها بر عهده شهرداری‌ها، روستاها بر عهده دهیاران و خارج از محدوده شهرها و دهیاری‌ها بر عهده بخشداری‌ها است که محیط زیست تنها وظیفه رصد آنها را دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.