بروجرد- نماینده مردم بروجرد در مجلس با تأکید بر وقوع یک انقلاب بانکی در کشور گفت: ورشکستگی پروژه‌ها درنتیجه استمرار سیکل معیوب بانکی در کشور است.

کشور نیازمند انقلاب بانکی است

به گزارش  قدس آنلاین، علاءالدین بروجردی شامگاه دوشنبه در نشست مشترک وزیر صنعت، معدن و تجارت با فعالان صنعت سنگ استان لرستان اظهار داشت: میزان سود تسهیلات پرداخت‌شده از سوی بانک‌ها بیش از میزان سود پروژه است و این به معنای ورشکستگی در درون پروژه است.

وی نبود سرمایه در گردش را از دیگر عوامل عدم توفیق بسیاری از واحدها دانست و افزود: تا زمانی که انقلاب بانکی در کشور رقم نزنیم و این سیکل معیوب استمرار پیدا کند این امر ادامه دارد بر این اساس نیازمند تصمیمات انقلابی مهم در این زمینه هستیم.

نماینده مردم بروجرد در مجلس عنوان کرد: در بستر فعلی باید تصمیم‌گیری کرد و این تغییر هم وظیفه دولت و هم وظیفه مجلس است و علاوه بر آن نیازمند شجاعت است و ریسک‌پذیری آن بالاست و باید به‌صورت مبنایی این مشکلات را حل کرد.

وی اشتغال را مشکل اساسی کشور برشمرد و بیان کرد: باید تلاش کرد تا این تلاش‌ها تبدیل به اشتغال شود با توجه به اینکه این مهم یک معضل ملی و دغدغه سراسری است و امروز کمتر خانواده‌ای است که جوان تحصیل‌کرده بیکار نداشته باشد.

بروجردی تصریح کرد: با تصمیمات اساسی اتخاذشده با دوران سخت تحریم‌ها فاصله گرفته‌ایم و از این فرصت باید استفاده کنیم و امروز به‌اندازه سهمیه اپک نفت تولید می‌کنیم و درست است قیمت آن پایین است اما نفت در عین اینکه نعت است نغمت نیز هست بنابراین به‌صورت ساختاری این تحول نیاز است.

وی انجام اقدامی اساسی در رابطه مشترک دولت و مجلس را مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: مقوله سنگ از مقولات بسیار مهم است و زمانی خام فروشی بسیار باب بود و چینی‌ها سنگ خام را دریافت می‌کردند و درون کشتی‌های خود فراوری کرده و با ۱۰ برابر قیمت صادر می‌کردند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: معادن نعمات خدادادی به ملت است و هنر ما این است که با فرآوری منطقی آن را به ارزش‌افزوده چند برابر تبدیل کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.