مشهد- استاندار خراسان رضوی گفت: وجود منابع مالی پایدار برای شهرهای بزرگ می تواند عدالت اجتماعی را به آرامی و پیوسته توسعه دهد.

منابع مالی پایدار در شهر ها عدالت اجتماعی ارمغان می آورد

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رشیدیان روز سه شنبه در کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ ریزی و مدیریت شهری در مشهد اظهار داشت: کاهش فقر در چهار بعد فقر دسترسی، فقر اقتصادی، فقر خدماتی و فقر فرصتها منشا بسیاری از رضایت مندیهای اجتماعی و فرهنگی خواهد شد.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی نگاه اقتصادی در تنظیم برنامه ها و پروژه های شهری، افزایش مشارکت مردم، توزیع اختیارات و تمرکززدایی از مدیریت از جمله موضوعاتی است که باید در عرصه مدیریت شهری به صورت ویژه به آنها توجه کرد.

رشیدیان افزود: افزایش مستمر درآمد سرانه، مدیریت مشارکتی و اختیار دادن به واحدهای غیردولتی و دادن اختیارات بیشتر به مدیریت شهری، توجه به محیط زیست و توسعه فضای سبز، توسعه سریع حمل و نقل عمومی، برنامه های فرهنگی و عمق دادن به باورهای اجتماعی از دیگر موضوعاتی است که باید به صورت ویژه به آنها پرداخت.

وی ادامه داد: انتخاب شهر مشهد در سال ۲۰۱۷ به عنوان پایتخت کشورهای اسلامی این فرصت را ایجاد نموده تا برنامه های فرهنگی در ابعاد بین المللی گسترش یابد و همچنین زمینه تقویت روابط بین کلانشهرهای کشورهای مسلمان را ایجاد نموده است.

استاندار خراسان رضوی گفت: در این رهگذر برای رفع مشکلات و چالشهای شهرهای بزرگ باید شاهد همفکری و همدلی اندیشمندان، صاحبنظران و شهرداران کشورهای اسلامی و تقویت تبادل اطلاعات و تصمیمات ارزشمند باشیم.

گفتنی است هشتمین کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری توسط شورای اسلامی شهر مشهد، شهرداری مشهد، و دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.