رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه در زمان انتخابات همه شعارهای خوبی می‌دهند، گفت: باید دید چه کسی به دنبال زنده ماندن سیرت انقلاب، کمک به محرومان، جلوگیری از رانت‌خواری و فاصله گرفتن از اشرافی‌گری است.

عده‌ای آمریکا را مدینه فاضله می‌دانند

به گزارش «قدس آنلاین»  حجت‌الاسلام محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در نشست سراسری اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان که عصر امروز در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت عید مبعث گفت:‌ اگر اسلام نبود امروز مسیحیت هم نبود و مذاهب دیگر هم وجود نداشت، به همین دلیل اسلام متعلق به همه مذاهب است.

وی در ادامه ضمن اشاره به تأکید اسلام بر علم و علم‌آموزی تصریح کرد: اساس بنیان اسلام آگاهی، فهم، شعور و دانایی است. خیلی افتخار می‌کنیم که پیرو دینی هستیم که پرچمدار آزادی است.

محمدیان اظهار داشت:‌ مکتبی که نگران حقانیتش نباشد، این‌گونه مانند اسلام، انسان‌ها را به آگاهی و یادگیری دعوت می‌کند و کسی که دعوت به پرسش می‌کند، معلوم است که نگرانی ندارد. پس خدا را شکر می‌کنیم که در چنین مکتبی زندگی می‌کنیم و به همین دلیل باید به دنبال فهمیدن بیشتر باشیم و آگاه‌تر شویم.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌ها ضمن درخواست از دانشجویان برای عمیق شدن در معارف و استفاده درست از فضای مجازی گفت: در فضای مجازی مطالب عمیق گیر نمی‌آید و باید به دنبال مطالعه بیشتر و استفاده از اساتید این حوزه باشیم.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام زمانی که مردم را به ایمان به خدا دعوت کرد، مورد مخالفت حاکمان وقت قرار گرفت، زیرا حاکمان می‌دانستند دعوت به سوی خدا با طاغوت همخوانی ندارد. امروز هم در دنیا نظام سلطه‌ای با نام آمریکا  و در کنار آن غرب هم وجود دارد که می‌گویند اصل ما هستیم و بقیه باید خودشان را با ما هماهنگ کنند.

محمدیان اضافه کرد: نظام سلطه از انسان‌دوستی و حقوق شهروندی دم می‌زند، ولی برای آنها برای آن انسان فقط کسی است که در خیابان‌های شانزلیزه قدم می‌زند و کسانی بیگناهی که در کشورهای مسلمان توسط آمریکا و هم‌پیمانانش کشته می‌شوند، انسان به شمار نمی‌آیند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: یک عده می‌گویند شما مردم خود را رها کردید و بعد به سراغ سوریه رفتید، در صورتی‌که در دوران دفاع مقدس حافظ اسد کسی بود که از ایران حمایت کرد و اجازه نداد این القا به وجود آید که جنگ ایران با عراق، جنگ بین ایرانی و عرب است.

وی یادآور شد: نظام سلطه می‌گوید شما کاری نداشته باشید چه کسی دنیا را اداره می‌کند، آن‌وقت هرچقدر که دلتان می‌خواهد نماز بخوانید و عبادت کنید. مشکل آنها با ما این است که ملتی بلند شده و می‌گوید خودمان می‌خواهیم کشور و نظام‌مان را اداره کنیم. نظام سلطه می‌گوید دادن شعار استقلال و آزادی مشکلی ندارد، ولی شما باید با ما هماهنگ باشید. برای آنها حتی اگر یک روحانی هم سر کار بیاید، مشکلی ندارد یک روحانی با عبا و قبای خوب، ولی باید با آنها هماهنگ باشد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه نظام سلطه روابط بین انسان‌ها را از بین برده است، گفت: عده‌ای می‌گویند مگر نمی‌خواهید زندگی شما در آسایش و آرامش باشد، پس باید با کدخدا کنار بیایید، آنها می‌گویند ما ۳۸ سال است که انقلابی عمل کرده‌ایم و شعار انقلاب داده‌ایم، حالا وقت آن است که کوتاه بیاییم.

محمدیان اضافه کرد: از آقایانی که از دهانشان آب ارتباط با آمریکا جاری است، این سوال را باید پرسید که ما تا کجا باید عقب برویم که کدخدا راضی شود. صنعت هسته‌ای را که بتن ریختید که البته با این کار احساس ذلت کردیم و خواستند ما را تحقیر کنند. سانتریفیوژها را که از کار انداختند تا چرخ اقتصادی بچرخد، ولی آیا خواسته‌های آنها تمام‌شدنی است؟ امروز هم بحث موشک را مطرح می‌کنند و حتی به خاطر اینکه ناراحت نشوند ماهواره هم پرتاب نکردیم، حالا هم می‌گویند شما به مردم خودتان برسید و به عراق و سوریه و منطقه کاری نداشته باشید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: نظام سلطه می‌داند ما با این فشارها عقب‌نشینی نخواهیم کرد، آنها نیاز به یک جریان داخلی دارند، جریانی که در داخل برای آنها فضا ایجاد کند و اصلی‌ترین کار ما روشنگری در این مسئله است.

وی در ادامه با اشاره به اظهارات عوام‌فریبانه برخی‌ها برای توجیه کردن ارتباط با نظام سلطه گفت: حتی وابسته‌ترین افراد هم برای اینکه رفتار خود را توجیه کنند، نمی‌گویند که ما می‌خواهیم برای گشایش یکسری امور در مقابل آمریکا کرنش کنیم. آنها سعی می‌کنند این کار را توجیه کنند.

محمدیان در ادامه ضمن انتقاد از عدم رسیدگی به مسئله حقوق‌های نجومی تأکید کرد: هیچ کسی نمی‌گوید که مردم اجازه بدهید یک عده از صندوق بیت‌المال میلیون‌ها پول بردارند، به همین دلیل می‌گویند کسانی که حقوق نجومی گرفته‌اند، سرمایه‌های نظام هستند. حال چه اشکالی دارد برای حفظ این سرمایه‌ها، ماهیانه مبلغی را به آنها بدهیم؟

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اظهار داشت: یک چیزی مانند تجمل‌گرایی و اشرافی‌گری در بین مسئولان، مردم را دلسرد نمی‌کند. کسانی که زندگی اشرافی داشته باشند، مگر می‌فهمند با یارانه زندگی کردن یعنی چه؟

وی افزود: از دانشجویان و اعضای جامعه اسلامی دانشجویان انتظار می‌رود مردم را نسبت به نکات استراتژی و راهبردی آگاه کنند و بیشتر در این رابطه روشنگری داشته باشند و اینکه چرا باید مقابل آمریکا و نظام سلطه بایستیم را تبیین کنند.

محمدیان ادامه داد: اینقدر آمریکا را بزک کرده‌اند که یک عده فکر می‌کنند آمریکا مدینه فاضله است. شما باید روشنگری کنید و نشان دهید که این چراغ سبزی که نشان داده می‌شود، سرابی بیش نیست و هرکس فریب این سراب را خورده، هویت و آخرتش را از دست داده است.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌ها با بیان اینکه برخی سیرت انقلاب را کنار گذاشته‌اند و صورت انقلاب را نشان می‌دهند، تصریح کرد: سیرت انقلاب یعنی ایستادگی در مقابل نظام سلطه، مردمی بودن و توجه به پابرهنگان و محرومین. اینها سیرت انقلاب است، وگرنه یک عده در شعارها و حرف‌هایشان ممکن است به سخنان مقام معظم رهبری هم اشاره کنند، ولی بر خلاف آن عمل کنند.

وی در خاتمه با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد:‌ در زمان انتخابات، همه شعارهای خوب می‌دهند و شما باید ببینید چه نامزدی به دنبال این است که سیرت انقلاب را زنده بماند و مردم نیازمند به سروسامان برسند. جلوی رانت‌ها گرفته شود و به بیت‌المال دست‌درازی نشود و مسئولان از اشراف‌گری فاصله بگیرند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.