اصفهان- رییس ادراه ارزیابی عملکرد و دبیر ستاد ثبت نام آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ثبت نام دانش آموزان در مدارس دولتی از ابتدای خردادماه ۹۶ آغاز می شود اما این ثبت نام ها به هیچ عنوان نباید مشروط به پرداخت شهریه یا تعهد مالی باشد.

ثبت نام دانش آموزان در مدارس دولتی نباید مشروط به پرداخت شهریه یا تعهد مالی باشد

مهدی اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهارکرد: ثبت نام و آزمون های ورودی زودهنگام در مدارس برای سال تحصیلی ۹۷-۹۶ مورد تأیید آموزش و پرورش نیست.

وی یادآور شد: ثبت نام دانش آموزان در مدارس از اوایل خردادماه آغاز می شود، بنابراین در حال حاضر چیزی به نام ثبت نام یا پیش ثبت نام وجود ندارد و اگر هم باشد، غیرقانونی است.

رییس ادراه ارزیابی عملکرد و دبیر ستاد ثبت نام آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه بعضی از مدارس غیردولتی اقدام به ثبت نام یا برگزاری آزمون هایی  برای دانش آموزان می کنند، تصریح کرد: این مدارس حتماَ باید با ادارات آموزش و پرورش و شوراهای نظارت در مدارس غیر دولتی هماهنگ باشند.

وی ادامه داد: در حال حاضر قانون مدارس غیر دولتی تغییر کرده؛ در گذشته یک شورای نظارت در استان تصمیم می گرفت اما پس از نوروز ۹۶ همه اختیارات به شورای نظارت بر مدارس غیردولتی نواحی واگذار شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه تا قبل از امتحانات نوبت دوم، در هیچ مدرسه ای نباید آزمونی برگزار شود، تاکید کرد: در مدارس دولتی هیچ گونه پیش ثبت نامی نداریم.

وی اضافه کرد: البته مدارس نمونه دولتی و استعدادهای درخشان آزمون ورودی به صورت سراسری برگزار می کنند و روال آنها جدا از سایر مدارس است.

رییس ادراه ارزیابی عملکرد و دبیر ستاد ثبت نام آموزش و پرورش استان اصفهان از اولیاء دانش آموزان خواست که با ادارات آموزش و پرورش همکاری کرده و از ابتدای خردادماه ۹۶ ثبت نام دانش آموز خود را در مدرسه داخل محدوده جغرافیایی محل سکونت خود انجام دهند.

وی اظهارکرد: مدارس دولتی و هیأت امنایی آموزش و پرورش آزمونی برای ورود ندارند و والدین دانش آموزان چنانچه ثبت نام فرزند خود را در یکی از مدارس داخل محدوده محل سکونت خود انجام دهند، نباید هیچ گونه نگرانی بابت ثبت نام داشته باشند.

اسماعیلی یادآور شد: متأسفانه مشکلی که در حال حاضر وجود دارد، اصرار والدین برای ثبت نام دانش آموزان خود در مدارس خارج از محدوده جغرافیایی محل سکونت است که این خواسته ها مشکلات زیادی را به همراه دارد.

وی با اشاره به دریافت شهریه ها هنگام ثبت نام در مدارس، گفت: در مدارس غیر دولتی شهریه ها بر اساس قانون دریافت می شود اما در مدارس دولتی دریافت وجه یا تعهد مالی هنگام ثبت نام ممنوع است.

رییس ادراه ارزیابی عملکرد و دبیر ستاد ثبت نام آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد: ثبت نام  دانش آموزان به هیچ عنوان نباید مشروط به پرداخت شهریه یا تعهد مالی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.