مشهد- هیات اعزامی آستان قدس رضوی به دومین اجلاسیه اعتاب مقدس جهان اسلام که در کربلای معلی در حال برگزاری است در دیدار با تولیت مسجد کوفه آمادگی خود را برای تبادل فکری و فرهنگی در راستای خدمت رسانی بهتر به زائران و عمل به سیره اهل بیت(ع) اعلام کردند.

همکاری آستان قدس رضوی با مسجد مقدس کوفه در عراق آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی به عنوان یکی از اعضای هیات اعزامی در این دیدار اظهار کرد: آستان قدس رضوی با برگزاری مراسم مختلف و برنامه های متنوع فرهنگی در مناسبتهای گوناگون مذهبی و فرهنگی تجربیات ارزنده ای در این حوزه دارد که آماده انتقال آن به متولیان اداره مسجد مقدس کوفه است.

حجت ‌الاسلام سید جلال حسینی با اشاره به تاکیدات تولیت آستان قدس رضوی بر مفهوم توسعه خدمت افزود: هم اینک شمار زیادی از افراد مختلف که در حوزه‌های گوناگون صاحب تخصص و علاقه مند به خدمت آستان مقدس رضوی هستند با در اختیار گذاشتن توان و تخصص خود در خدمت به محرومان و مستضعفان با نیت خدمت به امام رضا علیه السلام و زایران ایشان در نقاط مختلف کشور به صورت افتخاری لباس خدمتگزاری آن حضرت را به تن کرده اند.

دبیر اجلاسیه بین‌المللی اعتاب مقدسه جهان اسلام دیدار اظهار امیدواری کرد: همکاری مشترک آستان قدس رضوی و مسجد مقدس کوفه بر اساس تفاهمنامه ای که در نخستین دوره این اجلاسیه بین این دو نهاد امضا شده با سرعت بیشتری اجرایی شود.

تولیت مسجد کوفه نیز در این دیدار با ابراز خوشحالی از ارتقا سطح تبادلات فرهنگی خواستار استفاده از تجربیات آستان قدس رضوی در امور فرهنگی و اداره مراسم و اماکن متبرکه شد.

سید محمد موسوی با اندک دانستن حجم نذورات و موقوفات مسجد کوفه ابراز امیدواری کرد که در آینده با افزایش پشتوانه های مالی، برنامه های فرهنگی این مسجد مقدس توسعه بیش از پیش پیدا کند.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی نیز در این دیدار فعالیت حدود ۲ هزار خادم رسمی و بیش از ۴۰ هزار خادم افتخاری در حوزه معاونت اماکن آستان را مورد اشاره قرار داد.

سید خلیل منبتی افزود: فعالیت آستان قدس رضوی در حوزه خدمات دهی به زائران بسیار وسیع است و معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی برای انتقال تجربیات به سایر اعتاب مقدسه آمادگی کامل دارد.

حجت‌الاسلام دکتر محمدعلی موحدی مدیر مرکز امور بین‌الملل آستان قدس رضوی نیز از دعوت رسمی این مرکز برای تبادل تجربیات در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، عمرانی و دیگر حوزه‌ها بین آستان قدس رضوی و مسجد مقدس کوفه خبر داد.

دومین اجلاس اعتاب مقدس جهان اسلام با حضور ۱۸ نماینده آستانهای مقدس در ایران، عراق و سوریه همزمان با سالروز بعثت نبی مکرم اسلام در کربلای معلی آغاز شده و تا جمعه هفته جاری ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.