گرگان- رئیس آژانس بین‎المللی تحقیقات سرطان با تاکید بر اینکه پیشگیری همواره بر درمان مقدم است، گفت: ۴۰ درصد از علت‎های سرطان نامعلوم هستند بیشترین میزان سرطان‎ها در آمریکا و اروپای غربی است برای اینکه طول عمر افراد بیشتر است.

پیشگیری، اصلی ترین راهبرد جلوگیری از سرطان/ ۴۰ درصد علت سرطان‎های مختلف نامعلوم است

به گزارش قدس آنلاین، کریستوفر وایلد در بازدید از دانشگاه علوم پزشکی گلستان، کهورت گلستان و بیوبانک سرطان استان گلستان در بیمارستان شهید صیادشیرازی گرگان اظهار کرد: شیوع سرطان در دنیا با توجه به پیر شدن جمعیت در حال افزایش است در ایران نیز شیوع سرطان بالاست سرطان بیشتر در بین افراد مسن دیده می‎شود، هزینه‎های ناشی از این بیماری به نظام درمان فشار وارد می‎کند.

وی یکی از اصلی‎ترین راهبردهای آژانس بین‎المللی تحقیقات سرطان را تلاش در جلوگیری از وقوع سرطان برشمرد و تصریح کرد: تحقیقات و مطالعاتی که روی سرطان در استان گلستان «شهرستان‎های گرگان و گنبدکاووس» در حدود ۲۰ سال انجام می‎شود برای اینکه علت سرطان ریشه‎یابی شود تا پیشگیری از بیماری سهولت یافته و راه درمان تشخیص داده شود.

رئیس آژانس بین‎المللی تحقیقات سرطان با تاکید بر اینکه نمونه‎های سرطان را باید داشته باشیم، ابراز کرد: ۴۰ درصد علت سرطان‎های مختلف نامعلوم است بیشترین میزان سرطان‎ها در آمریکا و اروپای غربی است برای اینکه طول عمر افراد بیشتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.