اردبیل – در ششمین روز از اردیبهشت‌ماه بارش باران در مناطق مرکزی و جنوبی و بارش برف در مناطق کوهستانی و محورهای مواصلاتی آغاز شده است.

بارش برف در اردبیل/ سرما تا روز جمعه ادامه دارد

به گزارش قدس آنلاین، با فعالیت سامانه هوای سرد، در دو روز گذشته دمای هوای اغلب مناطق استان اردبیل به طرز محسوسی با کاهش همراه است.

این سامانه که در ابتدا با وقوع تندباد همراه بود، تأثیرات خود را در تمامی شهرهای استان بر جای گذاشته و موجب افت شدید هوا شده است.

بطوریکه طی روزهای گذشته شهروندان اردبیل مجبور شده‌اند مجدداً از وسایل گرمایش و البسه گرم استفاده کنند.

بر اساس اعلام هواشناسی هوای سرد تا روز پنج‌شنبه در منطقه برقرار است و افت دما در تمامی شهرهای استان به ثبت رسیده است.

مدیرکل هواشناسی استان گفت: طی روزهای گذشته در تمامی شهرها بارش‌های مقطعی باران را شاهد بودیم که بیشترین آن با چهار میلی‌متر در شهرستان گرمی گزارش شده است.

علی دولتی مهر افزود: طی روزهای گذشته وزش بادهای تند تجربه شد که در برخی مناطق سرعت تندباد به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز رسیده بود.

وی به بارش برف در ارتفاعات و برخی محورهای مواصلاتی نیز اشاره کرد و افزود: هر چند میزان بارش اندک است اما در برخی محورها سطح زمین سفید شده است.

وی تأکید کرد: در دو روز گذشته دمای هوای اغلب مناطق کاهش یافته بطوریکه دمای هوای اردبیل، خلخال، سرعین، فرودگاه اردبیل، نمین و نیر به زیر صفر رسیده است.

مدیرکل هواشناسی استان تأکید کرد: هوای سرد تا روز پنج‌شنبه در منطقه تداوم دارد و انتظار می‌رود از روز جمعه به تدریج دمای هوا افزایش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.