رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران از راه‌اندازی «مرکز شکوفایی و نوآوری» طی سال جاری خبر داد و گفت: همچنین «آزمایشگاه پژوهشی پردازش زبان طبیعی» راه‌اندازی می‌شود.

مرکز شکوفایی و نوآوری راه‌اندازی می‌شود/تاسیس دومین آزمایشگاه ایرانداک در صورت تخصیص منابع

به گزارش «قدس آنلاین» سیروس علیدوستی با بیان اینکه پی‌گیری برای راه‌اندازی مرکز شکوفایی و نوآوری از برنامه‌های مهم ایرانداک است، اظهار کرد: برای راه‌اندازی این مرکز که به شناسایی ایده و کارآفرینی کمک می‌کند، از هیات امنا مجوز دریافت کرده‌ایم و پس از تصویب شورای گسترش آموزش عالی و تامین امکانات، این مرکز را راه‌اندازی می‌کنیم.

رئیس ایرانداک با بیان این‌که یکپارچه‌سازی سامانه‌های مدیریت اطلاعات شامل ثبت، سازمان‌دهی و اشاعه نیز از برنامه‌های مورد نظر پژوهشگاه است، افزود: در پی آن هستیم که درگاهی واحد برای معرفی اطلاعات جهانی با دسترسی آزاد و البته با کنترل کیفیت برای پژوهشگران‌ ایرانی فراهم کنیم.

راه‌اندازی آزمایشگاه پژوهشی پردازش زبان طبیعی

علیدوستی همچنین از راه‌اندازی آزمایشگاه پژوهشی پردازش زبان طبیعی به عنوان دومین آزمایشگاه ایرانداک خبر داد و گفت: اگر از محل جدول ۱۴ قانون بودجه کشور منابع لازم تخصیص یابد، آزمایشگاه پردازش زبان طبیعی راه‌اندازی می‌شود. این آزمایشگاه کاربردهای بسیاری برای کار با اطلاعات مانند پردازش متن، استخراج ماشینی موضوع، خلاصه‌سازی و مانند آنها خواهد داشت.

رئیس ایرانداک با بیان اینکه مصورسازی جغرافیایی نتایج جستجو نیز از دیگر اهداف پژوهشگاه برای سال ۹۶ است، اظهار کرد: مصورسازی جغرافیایی نتایج جستجو در مدارک علمی پیش‌نیاز آمایش آموزش عالی است که با یاری خدا نسخه آزمایشی آن در سال آینده تولید خواهد شد.

وی افزود: همچنین راه‌اندازی خطایاب نوشتارهای علمی از دیگر برنامه‌های ایرانداک است که امید می‌رود در سال ۹۶ به اجرا درآید.

علیدوستی در پایان اظهار امیدواری کرد: سیاست‌گذاران، پژوهشگران و دانشجویان، خدمات پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) را سودمند بیابند و از این خدمات بهره برند و با راهنمایی‌ها و اعلام نیازها و پیشنهادهای خود به ایرانداک، به بهبود این خدمات کمک کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.