بجنورد- مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی با اشاره به بارش های شدید که از روز چهارشنبه در استان آغاز شده و تا پنجشنبه ادامه دارد گفت: در پی این بارندگی ها احتمال طغیان رودخانه ها در استان وجود دارد و مسافران از توقف در حاشیه رودخانه شدیدا اجتناب کنند.

احتمال طغیان رودخانه های خراسان شمالی/مسافران در حاشیه رودخانه توقف نکنند

به گزارش قدس آنلاین، حسین عظیمی اظهار داشت: طبق اطلاعیه هواشناسی و اخطاریه این سازمان با توجه به بارندگی‌های چهارشنبه و پنجشنبه آب‌گرفتگی و جاری شدن سیلاب دور از انتظار نیست.

وی تصریح کرد: معمولاً در فصل بهار حاشیه رودخانه‌های این استان محل اتراق مردم و مسافران قرار می‌گیرد که با توجه به هشدارهای داده‌ شده در امروز و فردا احتمال وقوع سیلاب دور از ذهن نیست.

عظیمی اظهار داشت: تمامی دستگاه‌های اجرایی و امدادی خراسان شمالی آمادگی لازم را دارند که چنانچه اتفاق و حادثه‌ای رخ دهد با آن مقابله کنند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی به گردشگران توصیه کرد برای فرار از باران به‌ هیچ‌ وجه زیر پل و یا مسیر رودخانه و مسیل‌ها قرار نگیرند زیرا احتمال بروز سیلاب وجود دارد.

لغزندگی تمام محورهای استان

رئیس پلیس‌راه خراسان شمالی گفت: به سبب بارندگی بامداد چهارشنبه در محورهای استان خراسان شمالی هم‌اکنون تمامی محورهای این استان لغزنده است.

سرهنگ علیرضا حسین زاده اظهار داشت: هم‌اکنون محور بجنورد- آشخانه، چمن بید- جنگل گلستان، بجنورد- رازوجرگلان و بجنورد- اسفراین به دلیل بارش باران لغزنده و خطرآفرین است.

وی تصریح کرد: گردنه امین‌الله و اسدلی در محورهای بجنورد به آشخانه و بجنورد به اسفراین نیز در حال حاضر به دلیل بارش باران و مه گرفتگی لغزنده است و به رانندگان توصیه می‌شود هنگام تردد از این محورها نکات ایمنی را رعایت کنند.

رئیس پلیس‌راه خراسان شمالی گفت: به دلیل شدت بارش باران در محورهای بجنورد- آشخانه، بجنورد- اسفراین، بجنورد- رازوجرگلان به رانندگانی که قصد عبور از این محورها را دارند توصیه می‌شود حتماً نکات ایمنی را رعایت کرده و با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

حسین زاده تصریح کرد: رانندگانی که قصد عبور از محورهای چمن بید به جنگل گلستان، بجنورد به اسفراین را دارند حتماً باید بااحتیاط بیشتری تردد کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.