ساری- مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از مرگ ۲۱۴عابر پیاده در بر اثر تصادفات رانندگی در سال گذشته خبر داد.

۲۱۴ عابر پیاده در مازندران سال گذشته قربانی حوادث رانندگی شدند

به گزارش قدس آنلاین به نقل روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی با اشاره به اینکه تعداد کشته شدگان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۱۰ درصد کاهش داشت، افزود: از این میان  ۱۵۵مرد و ۵۹ زن جان خود را از دست دادند.

وی مجموع آمار کشته شدگان حوادث رانندگی در سال گذشته را  ۶۵۳ اعلام کرد و یادآور شد: ۳۳ درصد از کل تلفات حوادث رانندگی را عابرین پیاده تشکیل می دهند و از این تعداد ۱۲۲ نفر در محور برون شهری و راه روستایی به جان باختند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اضافه کرد: بیشترین گروه سنی عابرانی که در حوادث رانندگی کشته شدند، افراد بالای ۶۱ سال با ۴۵ درصد و کمترین گروه سنی مربوط به سن کمتر از ۱۰ سال با تعداد ۶ درصد است.

دکتر عباسی با بیان اینکه ماه های مهر، تیر و مرداد هر کدام با ۲۴ مورد، بیشترین فوتی را داشتند، افزود: بالاترین آمار فوتی عابران پیاده در شهرستان‌های بابل با ۳۶، ساری  با ۳۲ و آمل با  ۱۹ مورد اتفاق افتاده است.

وی با اعلام اینکه ۷۰ درصد وسیله درگیر با عابرین، سواری هستند، تاکید کرد: افزایش سن سالمندی ایجاب می کند رانندگان در هنگام رانندگی توجه و دقت بیشتری به عابرین، بخصوص عابرین سالمند داشته باشند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران  یادآور شد: سالمندان به علت بیماریهای مزمن پوکی استخوان، میزان شکستگی و در نتیجه زمان بستری شان در بیمارستان افزایش می یابد که این خود ریسک مرگ و میر را در این قشر بالا می برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.