سمنان- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از امضای یک تفاهم‌نامه همکاری به‌منظور اجرای عملیات معدنی در این استان با شرکت «ام.آر.سی» استرالیا خبر داد.

تفاهم نامه همکاری با سرمایه گذاران استرالیایی برای استخراج مواد فلزی سمنان منعقد شد

به گزارش قدس آنلاین، بهروز اسودی در نشستی با حضور سرمایه‌گذاران استرالیایی شرکت «ام. آر. سی» با اعلام این خبر اظهار کرد: این تفاهم‌نامه همکاری باهدف اجرای عملیات اکتشاف، استخراج و کانه‌آرایی مواد فلزی و املاح تبخیری فی‌مابین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و شرکت «ام. آر. سی» منعقد و به امضای طرفین رسیده است.

وی گفت: با توجه به وجود ذخایر معدنی که در استان متمرکز شده است اغلب اکتشافات انجام شده تاکنون به‌صورت سطحی بوده و میانگین عمق حفاری بسیار کم و ناچیز است لذا باید به سمت اکتشافات عمقی و زیر عمقی برویم .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه بخش معادن استان فرصت مناسبی برای حضور همه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است و از آن حمایت کامل می‌کنیم، افزود : در بخش اکتشاف معادن برای حضور شرکت‌های خارجی منعی وجود نداشته و می‌توانند در این بخش سرمایه‌گذاری کنند .

وی با اشاره به برخی پتانسیل‌های این استان در بخش معدن اظهار کرد: استان سمنان در تولید گچ و نمک، سولفات‌سدیم و ذغال‌سنگ به‌ترتیب جایگاه اول، دوم و سوم کشوری را در اختیار دارد.

اسودی ضمن تشریح برخی ویژگی‌های بارز استان در حوزه معدن افزود: استان سمنان دارای رتبه اول کشوری از نظر وجود تولید گچ، نمک، سلستین و زئولیت، رتبه دوم کشوری در تولید سولفات‌سدیم و رتبه سوم کشوری در تولید ذغال‌سنگ و کرومیت را در اختیار خود دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: این استان از ذخایر غنی و متنوع معدنی از قبیل معادن گچ، سولفات‌سدیم، سنگ آهک، سنگ‌لاشه، گرانیت، مرمریت، سنگ‌آهن، نمک، بوکسیت، سلستین، زئولیت، ذغال‌سنگ، باریت، طلا، مس، کائولن، کرومیت، روی، فلورین برخوردار است.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان خاطرنشان کرد: با توجه به وجود ذخایر معدنی با کیفیت و کمیت مطلوب، صنایع معدنی مهمی نظیر کربنات‌سدیم، فروسیلیس، سولفات‌سدیم، سیمان، نمک‌تصفیه و صنعتی، گچ، کاشی و سرامیک و... در استان سمنان متمرکز شده است و با عنایت به وجود بازار داخلی و صادرات و وجود ذخایر معدنی به عنوان منبع اصلی تامین مواد اولیه و همچنین استفاده از روش‌هایی نوین فرآوری به‌خصوص در صنایعی مانند گچ و نمک، امکان گسترش صنایع معدنی در سطح استان سمنان وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.