مشهد- معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی گفت: یکی از رویکردهای اصلی این معاونت ورود به حوزه توانمندسازی محرومان و ایجاد مشاغل خرد و متوسط برای مستضعفان و درآمد ثابت برای خانواده‌های بی‌بضاعت است.

رویکرد سال ۹۶ آستان قدس رضوی اشتغال‌زایی و توانمندسازی محرومان است

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی خاکسار قهروی اظهار کرد: یکی از راهکارهای توانمندسازی محرومان، اشتغال‌زایی برای آنان است که در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، تسهیلات اشتغال‌زایی ارزان قیمت به افراد دارای استعداد و توانمند در مناطق محروم توسط آستان قدس رضوی پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه در عرصه خدمت‌رسانی به نیازمندان آستان قدس رضوی با بسیاری از دستگاه‌های مسئول از جمله کمیته امداد، بهزیستی، بسیج سازندگی و ... همکاری دارد، اظهار کرد: آستان قدس رضوی بر اساس منشور هفتگانه رهبری معظم انقلاب بصورت فعال در عرصه خدمت‌رسانی به نیازمندان و محرومان کشور ورود پیدا کرده است، اما این امداد رسانی‌ها به هیچ عنوان به معنای بر دوش گرفتن وظایف قانونی سایر نهادهای مسئول در این زمینه نیست، بلکه تلاشی برای کاستن مشکلات نیازمندان است.

معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی گفت: آستان قدس رضوی تلاش دارد تا از ظرفیت‌های معنوی خود نیز در رفع مشکلات محرومان استفاده کند و با بهره از ظرفیت عاشقان و دلدادگان به ساحت قدسی حضرت امام رضا(ع) در پهنه ایران اسلامی، مفهوم خادم، خدمت و مخدوم را توسعه داده و زمینه گره‌گشایی از کار محرومان و مستضعفان را به برکت نام مبارک حضرت ثامن الحجج(ع) فراهم آورد.

وی با بیان اینکه تلاش معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی رفع محرومیت از ولی نعمتان انقلاب است خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در حکم انتصاب تولیت آستان قدس رضوی در دو بند بر پرداختن به محرومان و مستضعفان تاکید کرده‌اند و بر این اساس توجه به بی‌بضاعتان و نیازمندان یکی از رسالت‌های اصلی آستان قدس رضوی و از رئوس برنامه‌های این بارگاه مقدس است.

وی با بیان اینکه تاسیس معاونت امداد مستضعفان از اولین اقدامات تولیت جدید آستان قدس رضوی بوده است، اضافه کرد: این معاونت از ابتدای سال ۹۵ تا کنون ضمن پرداخت برخی کمک‌های نقدی و توزیع بسته‌های غذایی در زمینه ایجاد اشتغال و تسهیل ازدواج بصورت فعال ورود پیدا کرده است.

وی از توزیع اقلام غذایی در ایام نوروز ۹۵ و دهه کرامت در مناطق محروم  و کمک‌های مختلف آستان قدس در میان سیل زدگان خوزستان، سیل زدگان تایباد و زلزله زدگان شهرستان فریمان به عنوان برخی از اقدامات معاونت امداد مستضعفان نام برد و بیان کرد: توزیع بسته‌های غذایی برای نیازمندان و محرومان از جمله اقداماتی است که در طول سال ۹۵ به‌دفعات در میان محرومان و نیازمندان کشور توسط آستان قدس رضوی صورت گرفته است و در سال ۹۶ نیز بر اساس بررسی‌های کارشناسی ادامه خواهد یافت.

بازسازی ۱۱۰ رشته قنات و احداث ۲۴ دستگاه تصفیه آب روستایی

معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی با بیان اینکه با شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی جهت احداث ۲۴ سامانه مجهز به دستگاه تصفیه آب شیرین کن برای ۲۴ روستای محروم وارد همکاری شده‌ایم؛ اظهار کرد: به منظور مرمت و بازسازی ۱۱۰ رشته قنات در استان خراسان رضوی و همچنین بازسازی قنات‌های خراسان جنوبی با هدف محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستائیان و افزایش تولیدات کشاورزی با همکاری بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع) وارد عمل شده‌ایم.

وی گفت: امضای تفاهم‌نامه با بسیج سازندگی خراسان رضوی به منظور مشارکت در احداث پل روستای کلاته منار در جهت حل مشکل ۲۰ روستا در زمان بارندگی، پرداخت ۱۰۸ میلیون تومان بابت احداث ۷۲ واحد سرویس بهداشتی و حمام در استان خراسان جنوبی و سرکشی به خانواده‌های محرومانی که سرپرست آن‌ها به سبب بیماری‌های صعب العلاج مدت زمان طولانی در بستر بیماری بودند از دیگر اقدامات معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی در سال ۹۵ است.

خاکسار خدمت‌رسانی‌های آستان قدس رضوی به محرومان را با پشتوانه وقف و نذر و بر اساس وجود موقوفه معرفی و عنوان کرد: از ابتدای سال ۹۵ و آغاز نهضت خدمت‌رسانی به نیازمندان تاکنون میزان نذورات مردم به آستان قدس رضوی رشد چشم‌گیری داشته است و همین نذورات و موقوفه‌های مردمی پشتوانه امداد رسانی‌های آستان قدس رضوی بوده است.

وی افزود: معاونت امداد مستضعفان بر اساس تاکیدات تولیت آستان قدس رضوی علاقه‌مند است که گستره خدمات و امداد رسانی‌ها خود را به مراتب بیش از آنچه که هست افزایش دهد، اما امکانات و ظرفیت‌ها این بارگه آستان نورانی محدود بوده و اجازه فعالیت بیش از این را نمی‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.