شیراز- نخستین سینمای مطبوعاتی کشور با عنوان «سینما خبر» در شیراز راه‌اندازی شد.

نخستین سینمای مطبوعاتی کشور در استان فارس آغاز به کار کرد

به ‌گزارش قدس آنلاین، مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس در مراسم افتتاح این سینما گفت: جامعه هدف «سینماخبر»، فرهیختگان هستند و اینجا می‌تواند مأوایی برای اصحاب اندیشه و قلم باشد.

بهزاد مریدی خاطرنشان کرد: این یکی از واقعیت‌های پذیرفته شده جوامع امروز است که سینما هیچ وقت از رونق نمی‌افتد و همیشه جذابیت و مخاطب خود را حفظ می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه جهان امروز به این نتیجه رسیده که لذت و شعفی خاص در با هم بودن وجود دارد، تصریح کرد: سینما این تجربه را به ما هدیه می کند که با هم بخندیم، با هم گریه کنیم و با هم به دنیای زیبای یک فیلم اندیشه کنیم.

این مقام فرهنگی استان در ادامه سخنان خود به افزایش ظرفیت و تعداد سینماهای فارس طی سه سال گذشته نیز اشاره و اضافه کرد: خوشبختانه شاهد اتفاقات خوبی در حوزه سینما بودیم و امروز می‌توانیم بگوییم با تلاش‌های انجام شده در سطح خرد و کلان، تمام سینماهای کشور دیجیتال شده است.

وی اضافه کرد: بسیاری از سالن‌های نمایش می‌توانند به صورت همزمان فیلم‌های مورد علاقه مردم را اکران کنند.

مریدی همچنین از طرح سینما سلام به عنوان یکی از طرح‌های قابل توجه در ایجاد عدالت فرهنگی یاد و اضافه کرد: اجرای این طرح باعث شده تا در نقاط دور و نزدیک استان، همه مردم بدون تاخیر و همزمان با پایتخت، فیلم ببینند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در ادامه به تشریح تفاوت «سینماخبر» با سایر سینماهای در دست افتتاح و یا افتتاح شده استان پرداخت و بیان داشت: «سینماخبر» با یک هدف زیبا و زیبنده شکل گرفته و آن این است که در راستای خدمت به اهل فرهنگ و هنر بنا شده است.

وی با تاکید بر اینکه گردهم آوردن فرهیختگان جامعه یکی از بی نظیرترین کارها و انتظاراتی است که از «سینماخبر» می‌رود، تصریح کرد: امیدوارم پس از شناسایی جامعه هدف این سینما، شاهد برگزاری جلسات نقد و بررسی فیلم ها با حضور سینماگران و منتقدان باشیم.

مریدی از مدیرمسئول روزنامه «خبر» به عنوان کسی که مُبدع بسیاری از اتفاقات خوب در عرصه مطبوعات کشور بوده و هست، یاد و قدردانی کرد و افزود: تاسیس «موزه مطبوعات»، «کافه خبر»، «سینماخبر» و تهیه «اپلیکیشن خبر» از جمله اتفاقات مثبتی است که با پیگیری های حسین واحدی پور در فضای مطبوعاتی فارس و کشور رخ داده است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.