رشت- مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان گفت: صنعت شالیکوبی جزء صنایع کوچک بشمار می رود و نیاز به حمایت ویژه از سوی برنامه ریزان کشور دارد .

توسعه صنایع کوچک و متوسط، رمز توسعه اقتصادی دهه آینده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شرکت شهرک های صنعتی گیلان ،احمد علی شهیدی  در خصوص جایگاه و اهمیت صنایع کوچک بیان داشت : توسعه صنایع کوچک و متوسط، رمز توسعه اقتصادی دهه آینده است و کارشناسان به نوعی برتری صنایع کوچک را در راه توسعه اقتصادی کشورها بیان نموده‌اند.

وی در ادامه افزود: صنایع کوچک و متوسط از طریق چهار کانالِ کارآفرینی، نوآوری و تغییر فناوری، پویایی صنعت و در نهایت ایجاد فرصت‌های شغلی و افزایش درآمد بر اقتصاد جهانی تاثیرگذارند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان گفت : خوشه صنعتی عبارت است از مجموعه ای از صنایع کوچک و متوسط تشکلها و بنگاههای خدماتی که در یک رشته صنعتی باتکیه بر مزیتهای خاص و سرمایه های قوام یافته مناطق جغرافیایی با اهداف اقتصادی سازماندهی شده اند.

وی اهمیت خوشه های صنعتی را در توسعه پایدار کشور حائز اهمیت دانست و گفت : استقرار کارگاههای کوچک در شهرکهای صنعتی و اختصاص محل و زون مشخص در درون شهرکها یکی از هدف های سازنده شرکت شهرکهای صنعتی می باشد که به منظور تکمیل زنجیرهای تولید و ارتقاع کیفیت محصولات و با استفاده از فن آوریهای جدید و دانش روز و نیز کارآفرینی با توجه به زمینه خوب و کارگاههای کوچک در جذب و بکارگیری جویندگان کار، دنبال می شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان بیان داشت : امروز شاهد تولید محصولی با کیفیت هستیم که دارای استانداردهای لازم می باشد و اینک نیاز به حمایت همه جانبه مردم و مسئولین است تا شعار ایرانی کالای ایرانی بخر به مرحله عمل و اجرا رسیده که تحقق این شعار به عمل مساویست با ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوان ایرانی .

احمد علی شهیدی گفت : این صنعت جزء صنایع کوچک بشمار می رود و نیاز به حمایت ویژه از سوی برنامه ریزان کشور دارد .

وی در پایان بیان داشت : شالیکوبی داران به مثابه صندوق های قرض الحسنه ای هستند که مستقیما در خدمت تولید در صنایع کوچک فعالیت می نمایند . 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.