تبریز- دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نفت، گاز و زغال‌سنگ کشور با تاکید بر ایجاد انسجام بین دانشگاه‌ها و صنعت نفت، گفت: امروز بیشترین ارزش افزوده بخش نفت و گاز در دست کسانی است که مجهز به علم و فناوری هستند.

آذربایجان‌شرقی ظرفیت بالایی برای ایفای نقش در حوزه نفت و گاز دارد

به گزارش قدس آنلاین، جعفر توفیقی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی و فناوری با ستاد توسعه فناوری‌های نفت، گاز و زغال‌سنگ کشور، با بیان اینکه هدف ستاد توسعه فناوری‌های نفت و گاز، حمایت از این صنعت به عنوان صنعت کلیدی کشور است، افزود: معتقدیم که صنعت نفت در حوزه توانمندی‌های فناوری، به شایستگی‌های جهانی خود نرسیده و لازم است که با اتکا به دانش و خلاقیت متخصصان داخلی، این صنعت را به آخرین فناوری‌های روز دنیا مجهز کنیم. 
  وی با اشاره به وجود نیروهای خلاق و توانمند در صنعت و دانشگاه‌ها و شرکت‌های قوی در بخش خصوصی، گفت: شاید تنها مشکل در بین این اجزای مناسب، عدم انسجام و کار مشترک و گروهی است و باید این حلقه‌ها به هم متصل شوند تا بتوانیم صنعت نفت را به یک صنعت دانش‌بنیان و فناوری‌محور تبدیل کنیم. 
  توفیقی با اشاره به تاکید سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بر توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: امروز صدها شرکت در تولید تجهیزات صنعت نفت و گاز فعال هستند، اما در ورود به بازار این صنعت مشکلاتی دارند. 
  وی افزود: صنعت نفت انتظار دارد که از فناوری‌های روز و استاندارد دنیا بهره‌مند شود و تولیدکنندگان ما نیز باید خود را با نیازهای این صنعت تطبیق دهند. 
  دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نفت، گاز و زغال‌سنگ کشور با قدردانی از حمایت‌های استاندار آذربایجان‌شرقی که ستاد نفت و گاز استان با درک درست ایشان از مسأله فناوری تشکیل شده است، گفت: علاقه و انگیزه مسئولان و وجود زیرساخت‌های قوی صنعتی در این استان، نشان می‌دهد که آذربایجان‌شرقی شانس بسیار زیادی برای ایفای نقش فعال در حوزه نفت و گاز کشور دارد. 
  وی افزود: همه شرایط موفقیت استان آذربایجان شرقی در حوزه فناوری‌های نفت و گاز اعم از نیروی انسانی توانمند، دانشگاه‌های مرتبط و زیرساخت‌های صنعتی فراهم است و ستاد توسعه فناوری‌های نفت و گاز کشور نیز نسبت به حمایت از این استان، احساس مسئولیت می‌کند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.