بجنورد- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: عدم وجود مهارت مورد نیاز بازار یکی از دلایل اصلی بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

عدم وجود مهارت مورد نیاز بازار کار عامل اصلی بیکاران فارغ التحصیل است

حسن نوری در گفت و گو با قدس آنلاین، اظهار کرد: با توجه به اینکه رفع مشکل بیکاری در جامعه نیازمند برنامه ریزی و سیاستگذاری مقام های دولتی است اما خود فرد نیز برای رفع معضل بیکاری باید اقدامی انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه نیاز بازار کار با رشته تحصیلی تطبیقی ندارد، تصریح کرد: عدم وجود مهارت مورد نیاز بازار کار در بین جوانان یکی از دلایل اصلی فارغ التحصیلان دانشگاهی خراسان شمالی است.

نوری افزود: به گفته برخی مسوولان توجه به آموزش های مهارتی در دانشگاه ها مغفول مانده و خروجی نظام آموزش عالی برخی دانشگاه های استان فارغ التحصیلان بدون مهارت های مورد نیاز بازار کار است.

وی اضافه کرد:این در حالیست که بسیاری از جوانان به دلایلی چون تمایل به مدرک گرایی وارد دانشگاه می شوند و عملا از آموختن مهارت های لازم دور ماندند.

به گفته وی آموزش های صرفا تئوری بدون داشتن مهارت جایگاهی در بازار کار ندارد.

مدیر اداره کل تعارن، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: این اداره کل به منظور رفع مشکلات بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی خراسان شمالی با برخی دانشگاه های استان جلسات مختلفی برگزار و راهکارهای موثری ارایه داده است.

وی گفت: اگر دانشجویان در کنار تحصیلات دانشگاهی، مهارتی را کسب کنند به طور حتم بسیاری از مشکلات و معضلات بیکازی رفع می شود.

نوری افزود: همچنین برای رفع بیکاری باید استمرار فرهنگ خلاقیت و نوآوری در جامعه داشته باشیم.

وی گفت: هم اکنون نرخ بیکاری خراسان شمالی 11 و یک دهم درصد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.