رهبر معظم انقلاب فرمودند: این حرکت قرآنی در کشور ما باید ادامه پیدا کند. ما از قرآن دوریم، از آن بیگانه‌ایم، از مفاهیم آن دوریم. باید تلاش کنیم که مفاهیم قرآنی جزو مفاهیم رایج و گفتمانهای عمومی ملتهای ما قرار بگیرید .

باید تلاش کنیم که مفاهیم قرآنی جزو مفاهیم رایج و گفتمان‌های عمومی ملت‌های ما قرار بگیرید

به گزارش قدس آنلاین، اساتید، قاریان و حافظان برترِ شرکت‌کننده در سی و چهارمین دوره‌ی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، صبح امروز با حضور در محفل انس با قرآن در حسینیه‌ امام خمینی (ره) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

این مراسم هم‌اکنون از شبکه قرآن سیما در حال پخش زنده است.

پس از تلاوت تعدادی از قاریان و حافظان و ابتهال خوانی یکی از قاریان عرب، حجت الاسلام محمدی نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف گزارشی از برگزاری سی و چهارمین دوره‌ی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در تهران ارائه کرد.

سپس رهبر معظم انقلاب بیانات خود را آغاز کردند.

مهمترین محروهای بیانات رهبر انقلاب:

این حرکت قرآنی در کشور ما باید ادامه پیدا کند. ما از قرآن دوریم، از آن بیگانه ایم، از مفاهیم آن دوریم. باید تلاش کنیم که مفاهیم قرآنی جزو مفاهیم رایج و گفتمانهای عمومی ملتهای ما قرار بگیرد.

یکی از مفاهیم قرآنی که معرفت و یک اصل است، کفر به طاغوت است. یعنی ما همه عالم وجود را تقسیم میکنیم به دو قسمت. یک قسمت منطقه نفوذ طاغوت که باید به او کفر ورزید و یک قسمت منطقه نفوذ الله است و باید به آن ایمان آورد. هویت ایمانی در مقابل هویت کفر. این به معنای این نیست که ما باید همواره با آن درگیر شویم. این معنایش مقاتله و عدم ارتباط و تبادل معلومات هم نیست. این معنایش استقلال هویت ایمانی و مرزبندی ایمانی است تا بتواند مقابل هویت طاغوت و کفر خود را نگه دارد و حفظ کند و پیشرفت کند. امروز مشکل امت اسلامی در تسلط اقتصاد و سیاست غربی بر اوست. امروز در بسیاری از کشورهای اسلامی چیزی به نام هویت اسلامی وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.