بیرجند-جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با بیان اینکه باید احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس در خراسان جنوبی تسریع شود گفت: رسالت اصلی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس انجام منویات رهبری است.

دفاع مقدس گنج عظیمی است که تمام نمی شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سرتیپ دوم محمد فهمیده ظهر پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی در بیرجند بیان کرد: رسالت اصلی بنیاد انجام منویات و فرمایشات رهبری است و نیروهای مسلح با وحدت و فرماندهی و تجربه ۸ سال دفاع مقدس در اوج اقتدار معنوی هستند و با تبعیت از رهبری برای دفع هرگونه تهدید آماده هستند.

وی یادآور شد: هرچه ما برای ۸ سال دفاع مقدس بگوییم و هنرمندان بنویسند این گنج عظیم تمام نمی شود و بر گردن همه ما است.

جانشین بنیاد حفظ  آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اظهار داشت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به عنوان متولی، خادم و سیاست گذار این مجموعه ارزشمند است و به صورت هئیت امنایی اداره می شود و در ۳۱ استان  دارای مدیرکل است.

فهمیده رسالت اصلی بنیاد را انجام منویات و فرمایشات رهبری دانست و خاطرنشان کرد: این مرکز فرهنگی محلی برای پیشکسوتان است که با اوج ایمانی که داشتند حضور یافتند.

وی با بیان اینکه در بحث راهیان نور که مقام معظم رهبری نیز بسیار تأکید کردند ۲۵ اسفندماه هرسال روز راهیان نور ثبت شده است افزود: راهیان نور بستری مناسب برای معرفی ایثارگری های رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس به نسل های آینده است.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بزرگترین مأموریت اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس را تشکیل مرکز فرهنگی دانست و اظهار داشت: این مرکز محلی است که قرار است همه آثار در آن قرار گیرد و مکانی برای ایفای نقش نیروهای مسلح و تخصص های مختلف برای نسل جدید باشد.

فهمیده با بیان اینکه بنیاد برای هر استانی در سال ۳۰ عنوان کتاب به عنوان مأموریت اداره کل پیش بینی کرده است گفت: دایره المعارف خراسان جنوبی در مجموع به صورت مطلوب و وسیع انجام شود که در این راستا نیازمند همکاری است.

 وی با بیان اینکه در ۵ اردیبهشت ماه روز شکست حمله نظامی آمریکا به طبس، قدرت بزرگ استکبار و جایگاه او با شکست مواجه شد و به زمین خورد تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با بروز و ظهور انقلابی در نظام کشور و شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و نه گفتن به استکبار شرق و غرب برای جامعه جهانی حرکتی نو آغاز شد و این انقلاب پیام جدیدی داد.

جانشین بنیاد حفظ  آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با بیان اینکه در ادامه رسالت پیامبر و ائمه معصوم و برای احیای مجدد اسلام ناب این ظهور بروز کرد افزود: ظهور این انقلاب اسلامی مواجه شد با قضایایی که شروع آن حادثه طبس بود و بعد از آن تجاوز توسط دشمن به کشور ما و ۸ سال جنگ را تحمیل کردند  که این انقلاب بحث دفاع مقدس را مطرح کرد.

فهمیده با بیان اینکه شروع انقلاب با حادثه طبس بود گفت: در دوران دفاع مقدس بیش از ۳۶ کشور از رژیم بعث پشتیبانی می کردند و پس از وحدت فرماندهی که در انقلاب ایجاد شد حماسه ۸ سال دفاع مقدس آفریده شد.

وی با بیان اینکه ۱۶ اسفندماه ۹۵ مقام معظم رهبری دفاع مقدس را با کلیدواژه های جدیدی تعریف کرد و توصیه کردند  بیان کرد: اگر ۸۰ سال برای حماسه ۸ سال دفاع مقدس صحبت کنیم باز هم کم است و این حادثه جدید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.