بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال باید سال جذب اعتبارات و سرمایه داخلی و خارجی در استان باشد.

سال اقصاد مقاومتی باید سال جذب اعتبارات و سرمایه در استان باشد
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد رضا صالحی پیش از ظهر پنج شنبه در جلسه شورای اداری استان اظهارداشت: اشتغال بدون تولید وتولید بدون سرمایه گذاری محقق نمی شود.
وی افزود: دستگاههای حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد جهت ایجاد معیشت پایدار خانواده های تحت پوشش می توانند با کمک بانک ها طرح استفاده از پنل خورشیدی رابا توان ۵ کیلو وات اجراکنند.
وی خاطرنشان کرد: مستمری که ماهیانه به این خانواده ها پرداخت می شود به عنوان اقساط برداشت شود و مازاد مصرف از تولید پنل خورشیدی را به شرکت توزیع برق بفروشند.
صالحی از جذب و آماده سازی چهار نیروگاه انرژی خورشیدی هرکدام ۳۰ مگابایت در استان خبرداد و گفت: تولید انرژی بادی نیز در دست پیگیری است.
وی یاداورشد: با رایزنی های انجام شده موافقت بانک مرکزی را برای افزایش سهم اختیارات اعطای تسهیلات به بانک های عامل اخذ کردیم که بانک های عامل باید این موضوع را پیگیری کنند.
وی ادامه داد: در حال حاضر بانک توسعه تعاون و، صندوق کارآفرینی امید و بانک صنعت، معدن و تجارت برای افزایش سهم اعتبارات در استان اعلام آمادگی کردند که بانک های عامل در استان باید پیگیر این موضوع باشند.
استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: بانک توسعه تعاون نیز برای شکل گیری تعاونی ها در شهرستان راز وجرگلان افزایش میزان تسهیلات را تا سقف ۱۵ میلیارد تومان قول مساعدت دادند.
صالحی در ادامه از پرداخت ۲۳ میلیارد تومان ازمطالبات پیمانکاران و شهرداری ها در استان خبرداد و گفت: استان خراسان شمالی تنها استانی بود که توانست از محل اعتبارات تملک دارایی این مطالبات را پرداخت کند.
وی به احداث زائرسرا در مشهد مقدس توسط مردم و امکانات استان نیز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر زمین این زائرسرا تهیه شده که برای تامین اعتبارآن نیاز به کمک دستگاههای فرهنگی در استان داریم.
وی در بخش دیگر سخنان خود به برگزاری دو انتخابات در ماه جاری اشاره کرد و گفت: حفظ سلامت، ایجاد و حفظ امنیت و رعایت قانونمداری، سه وظیفه اصلی ما در برگزاری انتخابات است و با کمک این سه مورد می توانیم شرایط را برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای فراهم کنیم و شاهد ایجاد حماسه پرشور سیاسی در روز ۲۹ اردیبهشت ماه باشیم.
رئیس سازمان برنامه ریزی و بودجه خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: اقتصاد مقاومتی باید به گفتمان تبدیل شود و همه مدیران اعم از اجرایی ، نظارتی و قضایی باید در ایجاد این گفتمان نقش آفرینی کنند.
مجید پور عیسی اظهارداشت: مدیران دستگاههای اجرایی در استان و شهرستان ها بایدسیاستگذاری های خود در حوزه اقتصاد مقاومتی را به دبیرخانه ارسال کنند تا قابلیت عملیاتی شدن داشته باشند.
وی افزود : هردستگاهی که در جذب منابع مشکل دارد به ما اعلام کند تا رفع مشکل به آنها کمک کنیم و بودجه آنها برگشت نخورد.
وی یادآورشد : در کارگروههای استان مصوباتی داشته باشیم که عملیات اجرایی شدن داشته باشند و کمیته های برنامه ریزی شهرستان ها نیز شوراهای اداری را تلفیقی کار کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: روسای ستادهای انتخاباتی، رعایت اخلاق و قانون را سرلوحه خود قرار دهند زیرا این خواسته قانون و مورد توصیه و تاکید آموزه های اخلاقی و اسلامی است.
وی افزود: رعایت حق کاندیداها رعایت حق الناس است و این حق نه تنها در تبلیغات بلکه در همه امور باید مد نظر باشد و کاندیداها چرا باید به جای ارائه برنامه ها و رهنمودها که به انتخاب به مردم کمک می کند، دست به تخریب توهین و شایعه سازی بزنند.
وی یادآورشد: برای برگزاری بهتر انتخابات فضای تبلیغاتی رصد می‌شود و فضای مجازی نیز مورد بررسی و رصد قرار دارد.
وی به برگزاری انتخابات الکترونیکی در سه شهرستان بجنورد، شیروان و اسفراین اشاره کرد وافزود: آموزش های لازم برای آشنایی مردم و کاربران ارایه می شود.
ایرانی تصریح کرد: تلاش بر این است که هم مردم در این شهرستان ها تا پیش از برگزاری انتخابات در فرایند رأی گیری الکترونیکی به صورت نمادین شرکت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.