رئیس سازمان اوقاف وامور خیریه در نشست صمیمی با قاریان و حافظان شرکت کننده در مسابقات بین المللی قرآن، گفت: جمهوری اسلامی ایران وملت مابه خود می بالد که برای اعتلای اسلام وقرآن قیام کرده است.

جمهوری اسلامی برای اعتلای اسلام و قرآن قیام کرده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمدی در نشست صمیمی با قاریان؛ حافظان و داوران شرکت کننده در سی وچهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با بیان اینکه این نشست صمیمی به منظور طرح دیدگاهها ، نظرات ، پیشنها دها و انتقادهای شرکت کنندگان در مسابقات بین الملللی هر سال تشکیل می شود افزود : صمیمانه از پیشنهادها و انتقادهای و دیدگاهها ی مطرح شده  تشکر می کنم ؛حتما  این نظرات حتی الامکان توسط مرکز امور قرآنی این سازمان اجرا خواهد شد.

  رئیس سازمان اوقاف وامور خیریه با بیان اینکه حضور در مسابقات قرآن برای اعتلای کلمه الله است تصریح کرد : همه شما عزیزانی که در این مسابقات شرکت کرده اید؛ برنده اید ونباید مایوس  وناامید شوید  وخود را باید برای مراحل بالا تر آماده کنید .

حجت الاسلام محمدی درادامه به روند  شکل گیری انقلاب اسلامی در ایران پرداخت و این نهضت را برخاسته از قرآن و برای قرآن دانست و تصریح کرد :۵۵ سال پیش  رژیم طاغوت قصد داشت با تصویب لایحه ای در مجلس؛  قرآن را در این مملکت حذف کند، اما امام خمینی با قیام دربرابر رژیم منحوس پهلوی ، نظام اسلامی را برای ترویج وتوسعه قرآن در ایران  بر پا کرد.

رئیس ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور  با بیان اینکه برگزاری ۵ مسابقه همزمان بین المللی به برکت انقلاب اسلامی  ، مبارزه با ظالمان و برپایی حکومت اسلامی محقق شده است افزود: جمهوری  اسلامی ایران افتخار می کند وملت ایران به خود می بالد که برای قرآن قیام کرده و پرچم قرآن را بر افراشته است و بر اساس آیات قرآنی از مظلومان عالم اعم از شیعه وسنی  دفاع می کند .

رئیس سازمان اوقاف به مصایب ملت های مسلمان هم  اشاره کرد   و گفت : امریکا و رژیم صهیونیستی گروه تکفیری داعش را به نام دین به جان اسلام و مسلمانان انداخته و وضع اسف بار  فعلی مسلمانان در کشورهای مختلف  ناشی از این دسیسه ها ست .

وی بابیان اینکه شعار دائمی  این مسابقات بین المللی یک کتاب ،یک امت است تاکید کرد : این شعار برگرفته از متن قرآن کریم است وشعاری واقعی است و ایران اسلامی  و بنیانگذار انقلاب اسلامی  وخلف صالح ایشان عمیقا به وحدت وهمبستگی  مسلمانان حول کتاب الله معتقد هستند .

 رئیس سازمان اوقاف هر گونه اختلاف افکنی میان مسلمانان را موجب تقویت دشمن  ورژیم صهیونیستی دانست  وافزود :از شما میهمانان  قرآنی جمهوری اسلامی ایران درخواست می کنم واقعیتها و حقایق ایران و هر آنجه را در این چند روز بر خلاف تبلیغات سوئ دشمن دیده اید به سایر ملت ها منعکس کنید .

 در این نشست صمیمی که بیش از سه ساعت به درازا کشید برخی از متسابقین با طرح مباحث ودیدگاه های خود به ارزیابی کمی وکیفی این مسابقات پرداختند . برگزاری دوره های آموزشی برای قاریان  در فضای مجازی ؛آموزش آنلاین  وتدریس قواعد ،حضور موثر تر استاد راهنما در فضای مسابقات ، قدردانی از هیات داوران ،قدردانی از مجریان برگزاری مسابقات و برخی مباحث دیگر از جمله مطالب مطرح شده در این نشست بود .در این نشست همچنین استاد عبایی رئیس هیات داوران این دوره  از مسابقات توضیحاتی پیرامون کیفیت داوری این مسابقات ارایه کرد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.