اهواز- استاندارخوزستان گفت: در راستای مصوبه هیئت دولت برای ۵ بخش زیربنایی استان مناقصه برای تامین آب در شمال شرق استان شامل ایذه، باغملک، هفتکل، رامهرمز، قلعه تل، صیدون و روستاها  برگزار شده و در قالب فاینانس خارجی انجام خواهد شد.  

مناقصه تامین آب در شمال شرق استان در قالب فایناس خارجی انجام می شود

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین غلامرضاشریعتی در جلسه شورای اداری شهرستان باغملک که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهارکرد: در مصوبه دولت آمده که برای فاینانس خارجی در خوزستان مجوز شورای اقتصاد به صورت خارج از نوبت بررسی می شود و دولت متعهد است تمام تضامین لازم رو متقبل شود.  
وی افزود: البته سیاست کلی دولت این است که پروژه ها در قالب فاینانس خارجی تا جای امکان انجام نشود و لذا برای اکثر موارد دولت مجوزها و تضمین های لازم را نمی دهد و دلیل این سیاست هم آن است که در صورتی که آمریکا بخواهد علیه کشور تحریم اعمال نمایند طرف های خارجی که در پروژه های فاینانس در ایران مشارکت کرده اند به دلیل تضامین داده شده از سوی دولت قادر خواهند بود از حساب های ایران در خارج از کشور برداشت نمایند با این حال به دلیل اینکه مساله آب و فاضلاب در خوزستان یک موضوع اساسی و بسیار مهم برای دولت است رئیس جمهور محترم برای تضامین لازم فاینانس برای آب و فاضلاب در خوزستان نظر موافق و مثبت دارد و این موضوع توسط دولت تقبل شده است.  
استاندار خوزستان ادامه داد: همه عزم خود را جزم کرده ایم تا این مشکل حل شود با این حال استفاده از اعتبارات صندوق توسعه هم مدنظر و پیگیری است که اگر به سرانجام برسد مسیر کار را بسیار هموارتر خواهد کرد و ان شاءالله مشکل آب شرب و آب کشاورزی حل خواهد شد و اراده دولت این است که این کار به سرانجام برسد و رفع شود و این حق بدیهی مردم است.  
شریعتی  در مورد جاده هفتکل به باغملک عنوان کرد: پیمانکار آن مشخص شده و پروژه آن ان شاء الله به زودی فعال خواهد شد.  
وی افزود: از مدیریت اداره کل راه و شهرسازی استان درخواست میکنم جاده صیدون در دستور کار بیاید و مطالعات آن هم انجام شده است و امیدواریم در آینده نزدیک مناقصه پروژه جاده باغملک به صیدون برگزار شود و پیمانکار آن مشخص شود.  

استاندارخوزستان در خصوص پروژه استخر و زمین ورزشی در باغملک گفت: از مسوولان خواستم هر چه سریع تر این پروژه ها انجام شود چون حق و نیاز مردم است و ان شاء الله امسال این پروژه ها را در برنامه خود قرار خواهیم داد.  

شریعتی با بیان اینکه یک زمین کشاورزی در صیدون و میداوود به مساحت ۷ هزار هکتار برای مدرنیزه و کشت آبی نمودن آن مدنظر داریم اظهارکرد: با نماینده محترم مردم ایذه و باغملک و مدیران آب و برق و جهاد کشاورزی جلساتی برگزار کردیم و بنا شده ۴ طرح آن را ما انجام دهیم و ۴ طرح آن را آب و برق و ۴ طرح مربوط به ما امسال ابلاغ اعتبار شده است و مناقصه برگزار شده و پیمانکار مشخص شده است.  
مقام عالی دولت در استان با اشاره به طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری بیان کرد: در این طرح برای شمال خوزستان سهمی دیده نشده بود که برای فاز دوم طرح برای رفع این خلأ اصرار کردیم و در نتیجه ۵۲ هزار هکتار برای شمال خوزستان دیده شد.  
استاندار خوزستان گفت: در خصوص مجتمع گلخانه ای لازم است مسئولین یک بررسی داشته باشند و اگر هزینه انجام آن ۵۰۰ میلیون تومان است آن را شروع نمایید و من این مبلغ را تعهد می کنیم.
شریعتی بااشاره به اینکه یکی از کارهایی که برای این منطقه به دنبال آن هستیم عنوان کرد: پروژه احداث آزادراه لردگان - ایذه - اهواز است که موفق شده ایم بخش قابل توجهی از مقدمات آن را پیش ببریم و توافق اولیه برای اجرای آن میان بنیاد مسکن و وزارت راه و شهرسازی در حال انجام است و در صورتی که اختلافات باقیمانده حل شود وزیر را و شهرسازی گفته آن را به تصویب هیئت دولت می رساند.  
  وی در مورد پروژه بیمارستان باغملک گفت: پیگیری هایی صورت گرفته و امیدواریم تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.