معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: ما گروهی از باهوش‌ها را انتخاب کرده‌ایم بنابر این، این افراد باید بتوانند نوآوری و کارآفرینی در کشور را گسترش دهند و امیدواریم در آینده نزدیک دوره‌های آموزش مجازی ساماندهی شوند.

باهوش‌ها را مأمور گسترش نوآوری در کشور کردیم

به گزارش «قدس آنلاین» باقر لاریجانی معاون وزارت بهداشت با بیان اینکه هدف دانشگاه‌های نسل سوم است، بیان کرد: برنامه این است که تنها یک کار آموزشی و پژوهشی را انجام ندهند بلکه افرادی را تربیت کنند که با نوآوری خود مسیر کاری جدیدی را برای خود و مردم ایجاد کنند. توسعه فعالیت بین‌المللی دانشگاه‌ها باید طبق اصول انجام شود و در آن شرایط کشور و فرهنگ آن در نظر گرفته شود.

وی در حاشیه نشست معاونین آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، گفت: کشور ما در حوزه آموزش پزشکی پیشرفت زیادی کرده است و در همه استان‌های کشور حداقل یک دانشگاه علوم پزشکی داریم، همچنین همه مقاطع پزشک عمومی، تخصصی و فوق‌تخصصی و تمامی رشته‌های تخصصی و فوق‌تخصصی در دانشگاه‌های علوم پزشکی داریم.

وی افزود: در زمینه گسترش ارتباطات منطقه‌ای آمادگی‌های لازم در کشور وجود دارد، کار بین‌المللی ظرافت‌های خاص خود را می‌طلبد ما سند مناطق آمایشی را تصویب کرده‌ایم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: با بسیاری از کشورهای منطقه تبادل استاد و دانشجو داریم و اجازه تأسیس شعبه‌های بین‌المللی را در منطقه داریم. همچنین در شرایط فعلی تعداد دانشجوهای بین‌المللی افزایش پیدا کرده است و دانشگاه‌های برای گسترش عرصه بین‌المللی آمادگی‌های لازم را دارند.

لاریجانی گفت: اعتباربخشی و حضور در رنکینگ بین‌المللی بسیار مهم است و مقدمه این کار این است که دانشگاه‌ها اعتباربخشی ملی شوند. ما همه دانشگاه‌ها را اعتباربخشی کرده‌ایم و نتایج آن را ارسال نمودیم. تلاش داریم به این وسیله مؤسسات آموزشی، چارچوب‌های خوبی برای افزایش کیفیت ارائه دهند، همچنین مقدمه‌ای شود برای افزایش کیفیت آموزش در کشور.

وی در ادامه گفت:‌ ما گروهی از باهوش‌ها را انتخاب کرده‌ایم بنابر این، این افراد باید بتوانند نوآوری و کارآفرینی در کشور را گسترش دهند و امیدواریم در آینده نزدیک دوره‌های آموزش مجازی ساماندهی شوند. افرادی که از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل می‌شوند باید با بازار کار آشنایی داشته باشند و ما با این دیدگاه تمامی برنامه‌های آموزشی را بازنویسی کرده‌ایم. در دوره فعلی تمامی کروکلیم‌ها در حوزه بهداشت نهایی می‌شوند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: همه دانشگاه‌ها می‌توانند در زمینه بین‌المللی فعالیت کنند اما فعالیت‌ها متفاوت است، ما در تمامی مناطق آمایشی بحث بین‌المللی را دنبال می‌کنیم و هر دانشگاه که توانایی مناسبی داشته باشد ممکن است شعبه پذیرش دانشجوی خارجی را بگیرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: حرکت بسیار مهمی از سال گذشته در دانشگاه‌های علوم پزشکی شروع شده و تمامی دانشگاه‌ها به سوی نسل سومی شدن در حرکت هستند. دانشگاه‌ها باید بحث کارآفرینی را جدی بگیرند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.