اصفهان- ۲۰ طرح توسعه عمرانی در حوزه سلامت، بهداشت و درمان استان اصفهان روز شنبه- نهم اردیبهشت ماه ۹۶ با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح می شود.

۲۰ طرح توسعه عمرانی سلامت در اصفهان افتتاح می شود

به گزارش قدس آنلاین، این طرح ها شامل طرح های آموزشی، مرکز بهداشت، تصویربرداری پزشکی، کلینیک درمانی و پایگاه سلامت در سراسر استان اصفهان است.
۱۲ پایگاه و مرکز خدمات جامع سلامت، مرکز خدمات جامع توانبخشی صدیقه طاهره (س)، مرکز بهداشت المهدی مجتمع بیمارستان خورشید اصفهان و طرح توسعه مرکز آموزشی و درمانی آیت الله کاشانی اصفهان از جمله طرح هایی است که با حضور دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح خواهد شد.
همچنین مرکز تصویربرداری پزشکی (شامل سی تی اسکن و ام آر آی پیشرفته) بیمارستان شهید منتظری نجف آباد و پلی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی و مرکز تصویربرداری پزشکی (شامل سی تی اسکن و ام آر آی) بیمارستان شهدای لنجان از دیگر طرح هایی است که روز شنبه هفته آینده با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری می رسد.
طرح های آموزشی نیز که با حضور وزیر بهداشت افتتاح می شود، شامل: تالار نفیس، مرکز آموزش مجازی و مجتمع آموزشی و مرکز آزمون (ساختمان تدبیر) دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است.
با اجرای طرح تحول نظام سلامت، دولت طی سه سال گذشته ۸۵۰ میلیارد تومان در بهداشت و درمان استان اصفهان هزینه کرده است.
از این رقم ۴۵۰ میلیارد تومان در بخش درمان (شامل ۳۰۰ میلیارد تومان یارانه سلامت و ۱۵۰ میلیارد تومان نوسازی و بهسازی) و ۴۰۰ میلیارد تومان در بخش بهداشت (شامل ۲۰۰ میلیارد تومان برای پزشک خانواده و روستاها و ۲۰۰ میلیارد تومان برای بهداشت شهری) هزینه شده است.
کاهش میزان سزارین از ۶۲ به ۵۵.۳۵ درصد، زیر پوشش قرار گرفتن نزدیک چهار میلیون تَن در شبکه های بهداشت و تشکیل نزدیک سه میلیون پرونده الکترونیک سلامت در استان اصفهان از جمله دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت است.
فعالیت ۱۶۳ پزشک متخصص در مناطق محروم و ۴۲۴ پزشک مقیم در بیمارستان های استان، برخورداری ۲ میلیون تَن از خدمات ارتقای ویزیت در استان اصفهان همچنین اضافه شدن یک هزار و ۳۰۰ تخت بیمارستانی، افزایش تعداد تخت های دیالیز استان از ۲۹۰ به ۴۳۹ تخت و بازسازی و نوسازی ۱۴۰ هزار متر مربع فضای بیمارستانی و بهداشتی از دیگر دستاوردهای اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان اصفهان است.
طرح تحول نظام سلامت از اواسط اردیبهشت سال ۹۳ با هدف کاهش هزینه های درمانی و کیفیت بخشی به خدمات پزشکی و بهداشتی در کشور آغاز شد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.