وزیر دفاع ایران که به مسکو سفر کرده است،‌ هرگونه سخن از تقویت روابط با آمریکا را در سایه سیاست فعلی این کشور غیرممکن دانست.

تقویت روابط با آمریکا با وجود سیاست کنونی واشنگتن غیرممکن است

  به گزارش «قدس آنلاین»،   «حسین دهقان» در حاشیه کنفرانس امنیتی در مسکو در گفت‌وگو با شبکه خبری «روسیا الیوم» تقویت روابط با آمریکا را با وجود سیاست کنونی واشنگتن غیرممکن دانست.  

دهفان گفت: آمریکا اینجا و آنجا دخالت می‌کند. نمی‌تواند یک طرف گفت‌وگویی باشد که برای تقویت روابط تلاش می‌کند... فکر می‌کنیم که آمریکا اگر سیاست‌هایش را تغییر بدهد و مانند سایر کشورها شود، آنگاه می‌توان از تقویت روابط صحبت کرد.

وزیر دفاع ایران تأکید کرد:‌ اما در وضعیت فعلی [آمریکا] شریکی برای ما شمرده نمی‌شود.

وزیر دفاع ایران اشاره کرد که سخن گفتن از تلاش حسن روحانی رئیس جمهوری ایران برای ایجاد روابط با آمریکا مثل حکایتی قدیمی است... سیاست خارجی ایارن بسیار روشن است و رئیس جمهور نیز به سیاست کشور متعهد است.  

به گفته دهقانی، ‌ «برخی فکر می‌کنند می‌توانند بر انتخابات ایران تأثیر بگذارند و آن را به نفع خود مجبور [به کاری] کنند، اما این غیرممکن است ... ملت ایران آگاه است و دشمنانش را می‌شناسد».

وزیر دفاع به آمریکا و انگلیس و نقش آنان برای دخالت در امور داخلی ایران هنگام انتخابات اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها و کانال‌های رسانه‌ای مختلفشان می‌خواهند کفه ترازو را به حساب یک طرف، سنگین کنند... به آنها می‌گوییم که مسائل اینطور نیست. ملت ما با توجه به شرایط زمانی خودش تصمیم می‌گیرد و ملت ایران خودش عزتش را می‌سازد.  

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.