خشکسالی موجب شده تا بسیاری از کودکان در کشور سومالی از خانواده‌هایشان جدا زندگی کنند و مشغول کار شوند تا بتوانند در بخشی از هزینه‌ها کمک کنند؛ این شرایط قطعا منجر به ترک تحصیل صدها هزار کودک دیگر خواهد شد.

«ترک تحصیل، خشونت و کار» گریبانگیر کودکان سومالی

به گزارش «قدس آنلاین»  بر اساس شرایط کنونی کشور سومالی،  کودکان این کشور به خصوص دختران علاوه بر بازماندن از تحصیل تحت فشار کار، خشونت رفتاری و جنسی و  زندگی جدا از خانواده قرار دارند.  

یک مؤسسه خیریه جهانی روز جمعه اعلام کرد:‌ «بیش از ۱ میلیون کودک در سومالی در معرض خطر افزایش خشونت و کار هستند، آنها در شرایط نامساعدی شب را صبح می‌کنند و تحت فشارهای عصبی فراوانی هستند.»

جدیدترین تحقیقات نشان داده است، خشکسالی موجب شده تا بسیاری از کودکان از خانواده‌هایشان جدا و مشغول کار شوند تا بتوانند در بخشی از هزینه‌ها کمک کنند؛ این شرایط قطعا منجر به ترک تحصیل صدها هزار کودک دیگر در آینده‌ای نزدیک خواهد شد.  

پرسش و پاسخ از ۶۰۰ نفر، پژوهشگران را به این نتیجه رسانده است که بیش از ۸۰ درصد کودکان از زمان آغاز خشکسالی، مدرسه و تحصیل را ترک کرده‌اند.  

مسئولین دولیت سومالی با ابراز ناراحتی از وضعیت فعلی کشور خود ابراز داشتند: «کودکان تحت انواع فشارهای روانی از جمله نبرد گرسنگی، عدم اطمینان و استرس فراوان هستند.»

آمارها نشان می‌دهد، خشکسالی منجر به بروز مشکلات بسیاری در سراسر سومالی شده و حداقل زندگی ۶ میلیون نفر بر اثر مشکلات خشکسالی و قحطی ویران شده که از این تعداد ۳ میلیون نفر آنها کودک هستند و باز از این تعداد حداقل ۳۶۰ هزار نفر آنها از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند.  

خشکسالی منجر به رشد خشونت علیه کودکان شده و  آمارها نشان می‌دهد، میزان خشونت رفتاری و جنسی علیه کودکان با بروز خشکسالی رشد عجیبی داشته؛ به طوریکه دو سوم کودکان سومالی در معرض انواع خشونت هستند و جدایی آنها از خانواده و به عهده گرفتن تأمین بخشی از نیازهای افراد خانواده یکی از دلایل مهم رشد خشونت در این کشور است.  

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.