مشهد- معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت:حذف ۶۰ نقطه حادثه خیز و پر تصادف استان نیازمند ۴۴۰ میلیارد رالر اعتبار است .

حذف نقاط حادثه خیز خراسان رضوی ۴۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

به گزارش قدس انلاین، علیرضا خجسته افزود: رفع کاستی‌های موجود در این راه‌ها در درازمدت و در صورت تأمین اعتبارات امکان پذیر است و باید به این نکته توجه داشت که برخی نقاط حادثه ساز ممکن است در آینده به وجود آید.
وی گفت: تاکنون ۶۰ نقطه پر تصادف و حادثه خیز و ۸۷ نقطه دارای تصادف دراین استان شناسایی شده اند که بیشترین فراوانی آن‌ها با توجه به حجم بالای تردد، در محورهای مشهد- نیشابور- سبزوار، مشهد- قوچان، مشهد- گناباد و مشهد- تربت جام قرار دارد.
خجسته افزود: به عنوان مثال آزادراه سبزوار - نیشابور یک محور استاندارد است، اما نقاط حادثه خیز آن نه به واسطه ضعف در طراحی و مهندسی محور، بلکه به دلیل رفتار انسانی کاربران و ضعف فرهنگ ترافیک به وجود می‌آید.
وی گفت:در حالی که ۷۰ درصد تصادفات عامل انسانی دارد ، فقط ۱۵ درصد از سوانح جاده ای به دلیل عواملی مانند طراحی و نواقص هندسی جاده‌ها رخ می‌دهد و فعالیت راهداری نیزدر جهت اصلاح این کاستی‌هاست .
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: هم اکنون برای آشکار سازی این نقاط عملیات کم هزینه و زودبازده در دستور کار قرار دارد و تا کنون از مجموع ۱۴۷ نقطه پر تصادف و دارای تصادف، ۶۷ نقطه آشکار سازی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.