مشهد-رئیس کانون شوراهای اسلامی کاراستان گفت: کانون شوراهای اسلامی کار به عنوان شریک اجتماعی حق پرسشگری دارد واز حقوق کارگران در شرایط کنونی دفاع می‌کند.

لجبازی و انتصابات سیاسی شرایط کارگران خراسان رضوی را بحرانی کرده است

احسان سهرابی در  گفت و گو با قدس اظهار داشت:  به دلیل لجبازی و انتصابات سیاسی، شرایط کارگران استان با وضعیت بحرانی مواجه شده است. مسائلی نظیر افزایش نرخ بیکاری با وجود ظرفیت هایی نظیر ۰ ۳میلیون زائر، افزایش حوادث ناشی از کار، تعطیلی کارخانه هایی نظیر آدنیس، دوچرخه سازی آساک، لامپ افروغ ، جهان افروز، تعطیلی چندین کارخانه لبنیات، وضعیت تأسف بار قطعه سازان «سها طب» و مرخصی اجباری البسکو، شرایط نامناسبی را برای قشر کارگری استان به وجود آورده است .
وی با بیان این نکته که بیش از ۵۲۰۰نفر اتباع به صورت غیر مجاز در استان فعالیت می‌کنند و هیچ نظارتی بر آن‌ها نیست، تصریح کرد: چرا کارگری که یک سال حقوق نگرفته است، باید برای طرح شکایت به اداره کار برود و فرآیند پیگیری حقوق او نیز ۶ماه وقت به طول انجامد. ۱۸ماه انتظار برای دریافت حقوق آیا زندگی یک کار گر را به چالش نمی‌کشاند.
سهرابی افزود: متأسفانه مدیر کل اداره کاراستان، خود را قانونگذار ومفسرقانون در استان می‌داند، در صورتی که مقایسه آماری در خصوص شوراهای اسلامی کار استان البرز وخراسان رضوی نشان می‌دهد که یک مدیرچه میزان می‌تواند سهم به سزایی در پویایی حوزه مربوطه اش داشته باشد . کانون شورای اسلامی کار استان به عنوان یک شریک اجتماعی حق این پرسش را دارد که چرا از لحاظ کمی وکیفی مقام استان در بین ۳۱ استان باید سی ام باشد.

/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.