رئیس کمیته امداد گفت: تا زمان برگزاری انتخابات باید مراقبت شود تا تمام خدمات حمایتی برای مددجویان عادلانه و مدبرانه ارائه شود و اجازه ندهیم خدمات به نیازمندان از طریق کمیته امداد رنگ و بوی سیاسی بگیرد.

رسیدگی به محرومان نباید تحت تأثیر مسائل سیاسی قرار گیرد

به گزارش «قدس آنلاین»  سید پرویز فتاح، در جمع امدادگران این نهاد با بیان اینکه ۱۰۰ درصد برنامه های تدوین شده کمیته امداد برای رفاه حال نیازمندان طی سال ۹۵ محقق شده است، گفت: سال گذشته ۹۷ درصد از بودجه اختصاصی دولت به کمیته امداد پرداخت شده و بانک های عامل نیز ۱۰۰ درصد وام های اشتغال زایی مددجویان معرفی شده از سوی این نهاد را پرداخت کرده اند که نتیجه آن رسیدگی به تعداد نفرات بیشتری از نیازمندان  جامعه بوده است.

وی با اشاره به اینکه مشارکت های مردمی برای رفع مشکلات نیازمندان با این نهاد طی سال گذشته از رشد ۲۷ درصدی برخوردار بوده است، مطرح کرد: با افزایش کمک های مردمی به این نهاد صف انتظار نیازمندان برای دریافت کمک هزینه جهیزیه و وام قرض الحسنه ضروری در سال ۹۵ به صفر رسیده است.

فتاح در ادامه به افتتاح صندوق قرض الحسنه امداد در سال ۹۵ اشاره و مطرح کرد: این صندوق  با اخذ مجوز رسمی از بانک مرکزی فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر با تلاش انجام شده به شبکه شتاب کشور متصل شده است؛ تمام تلاش کمیته امداد این است که مدل موفق بانکداری اسلامی را که همان پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و پذیرفتن سپرده مردمی بدون پرداخت سود به همگان است، عملیاتی کند.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه این نهاد در حوزه ساخت، تعمیر و تکمیل مسکن مددجویان در سال۹۵، بیش از  ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده است، تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده امسال نیز  حدود ۹۰۰ میلیارد تومان در بخش مسکن مددجویی اعتبار در نظر گرفته شده است که امیدواریم با این مبلغ مشکل مسکن جانعه تحت پوشش کمیته امداد برطرف  شود.

وی با تاکید بر اینکه در تلاش هستیم بر اساس قانون افرادی را که نیازی به دریافت مستمری و یا دیگر خدمات موردی این نهاد ندارند از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج کنیم، اظهار کرد: به همین جهت با اجرای طرح پالایش مددجویی، تعداد مددجویان تحت پوشش این نهاد طی سال گذشته از یک میلیون و ۸۰۰ هزار به یک میلیون و ۵۷۰ هزار خانوار کاهش یافت تا خدماتی که به این افراد ارائه می شد در قالب کمک های موردی به نیارمندان دیگر اعطا شود.

فتاح از خودکفایی۱۷۰ هزار خانوار در سال ۹۵ خبر داد و اظهار کرد: پس از انجام بررسی های انجام شده ۲۲ درصد از این افراد به علت فوت و بیش از ۱۰ درصد هم به دلیل همپوشانی ایجاد شده با سازمان بهزیستی و همچنین ۳۵ درصد از مددجویان تحت حمایت نیز به دلیل توانمندشدن و اشتغال آفرینی از پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد خارج شده اند.

رئیس کمیته امداد در ادامه با اشاره به چابک سازی نیروی کار در کمیته امداد، خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح طی سال ۹۵ چندین هزار نیروی مازاد از بدنه این نهاد خارج شدند تا با این چابک سازی و کاهش هزینه های اضافی بتوانیم به نیازمندان بیشتری خدمت ارائه کنیم.

فتاح با تاکید بر اینکه خدمت به محرومان نباید تحت تاثیر مسائل سیاسی قرار گیرد، خاطر نشان کرد: تا زمان برگزاری انتخابات که دوره حساسی برای کشور محسوب می شود باید مراقبت شود تا تمامی خدمات حمایتی برای مددجویان عادلانه و مدبرانه ارائه شود و اجازه ندهیم خدمات به نیازمندان از طریق کمیته امداد رنگ و بوی سیاسی بگیرد. هیچ یک از امدادگران نباید در این امور دخالت کرده و پا به این عرصه بگذارند، چرا که خدمت به محرومان و رفع نیازهای آنان همواره در اولویت ما قرار دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.