اصفهان- رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان این که در روزهای آیتدهافزایش ابر از اواسط روز اتفاق خواهد افتاد، گفت: این افزایش ابر منجر به رگبار و رعد و برق خواهد شد و در مناطق مرتفع، آب‌گرفتگی معابر دور از انتظار نیست.

هواشناسی اصفهان درباره احتمال وقوع سیل و آب‌گرفتگی هشدار داد

به گزارش قدس آنلاین، حسن خدابخش درباره پیش‌بینی وضعیت آب‌ و هوای استان اصفهان اظهار کرد: در این هفته سیستمی ناپایدار را پیش‌بینی می‌کنیم که تا پایان هفته نیز ادامه دارد.

وی با بیان این که در روزهای آتی افزایش ابر از اواسط روز اتفاق خواهد افتاد، افزود: این افزایش ابر منجر به رگبار و رعد و برق خواهد شد و در مناطق مرتفع، آب‌گرفتگی معابر دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان تصریح کرد: وزش بادهای شدید و لحظه‌ای از دیگر پدیده‌های جوی است که تا پایان هفته پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان این که دما اصفهان در گرم‌ترین ساعات به ۲۵ درجه بالای صفر می‌رسد، گفت: در سطح استان اصفهان چوپانان حداکثر دما را با ۳۰ درجه دارد و فریدون‌شهر با ۵ درجه سردترین نقطه استان است.

خدابخش با اشاره به بارش‌های شدید و منطقه‌ای چند روز اخیر تأکید کرد: احتمال وقوع تگرگ و بارش شدید باران همچنان وجود دارد با این که با شدت روزهای قبل نخواهد بود.

وی اضافه کرد: بارش تگرگ در مناطق کوهپایه‌ای محتمل‌تر خواهد بود اما با توجه به رگباری بودن بارش‌های بهاری نمی‌تواند نسبت به پدیده‌ها پیش‌بینی دقیق داشت.

رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان  گفت: با توجه به تشدید ناپایداری‌ها در ۴۸ ساعت آینده به ویژه در ساعات عصر و شب، بارش‌های رگباری می‌تواند منجر به آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها شود؛ لذا از اسکان و قرار گرفتن در بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.