رئیس‌ جمهوری آمریکا با هشدار به کره شمالی درباره انجام آزمایش هسته‌ای گفت که آمریکا از این اقدام خوشحال نخواهد شد و فکر می‌کند که چین هم رویکرد مشابهی خواهد داشت.

ترامپ درباره آزمایش هسته‌ای به کره شمالی هشدار داد

  به گزارش «قدس آنلاین»،   «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا بامداد امروز یکشنبه (شنبه به وقت آمریکا) اعلام کرد، خوشحال نخواهد شد اگر کره شمالی آزمایش هسته‌ای انجام دهد.

وی در گفت‌وگو با شبکه «سی بی اس» با اعلام این مطلب گفت که آزمایش موشکی اخیر کره شمالی «یک موشک کوچک بود» و رهبر کره شمالی «قصد دارد آن اقدامی را صورت دهد که باید انجام دهد، اما او کاملا متوجه است که ما خیلی خوشحال نخواهیم بود».

وی افزود: «من می‌توانم به شما بگویم که فکر نمی‌کنم رئیس‌جمهوری چین که یک مرد بسیار محترم است، نیز از این اقدام خشنود شود».

بنا بر این گزارش، این اظهارات رئیس‌جمهوری آمریکا پس از آن مطرح شد که کره شمالی اوایل این ماه یک آزمایش موشکی ناموفق انجام داد.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین گفت: «آزمایش موشکی اخیر کره شمالی نیز یک موشک کوچک بود، بسیار کوچکتر از آنچه آمریکا انتظار داشت. این یک آزمایش هسته‌ای نبود. ما تمام آنچه اتفاق می‌افتد را زیر نظر داریم».

ترامپ در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا آمریکا از اقدام نظامی علیه کره شمالی استفاده خواهد کرد، این گزینه را رد نکرد و گفت: «من نمی‌دانم. منظورم این است که باید منتظر بمانیم و ببینیم چه اتفاقی می‌افتد».

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.