​ایلام-  مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور گفت: برای اجرای پنج طرح مطالعه شده در استان ایلام و در حوزه های مختلف، ۵۰ میلیارد ریال مازاد بر اعتبارات استان اختصاص می یابد.

۵۰ میلیارد ریال مازاد بر اعتبارات به ۵ طرح در ایلام اختصاص می یابد

به گزارش قدس آنلاین،  اصغر نورالله زاده در بیست و هشتمین جشنواره امتنان و تجلیل از کارگران گروه های و واحدهای نمونه ایلام با بیان اینکه کارگران و کارفرمایان با تحمل شرایط بسیار سخت رکود و تورم سال های گذشته، نقش بسیار مهمی در رشد اقتصادی کنونی کشور دارند، اظهارداشت: با مرور مسائل اقتصادی کشور در سال های گذشته می توان دریافت که کارفرمایان و کارگران چه خدمتی به این کشور کرده و چه نقشی در رشد اقتصادی کشور دارند.

وی با اشاره به اینکه با افزایش نرخ ارز در سال های ۹۰ تا ۹۱ واحدهای تولیدی کشور به ۳.۵ برابر سرمایه در گردش و نقدینگی نیاز داشتند تا بتوانند همان سطح تولید را حفظ کنند اما در عمل نقدینگی این واحدها هیچگونه رشدی پیدا نکرد، افزود: بر اساس قانون هدفمندی یارانه ها نیز که در سال ۸۹ اجرا شد مقرر شد ۳۰ درصد از درآمد ناشی از افزایش قیمت حامل های انرژی به بخش تولید تزریق شود اما در حالیکه قیمت حامل ها ۴۰۰ درصد افزایش یافت ریالی از آن به واحدهای تولیدی داده نشد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور با تأکید بر اینکه در این سال ها سایر عوامل تولید نیز در اثر افزایش نرخ ارز و قیمت حامل های انرژی بشدت افزایش یافت بنابراین با افزایش هزینه تولید در سال های ۹۱ و ۹۲ تولید کننده ناچار به کاهش تولید خود شد، خاطرنشان ساخت: در اثر این تغییرات، بنگاه ها با رکود مواجه شدند اما آثار آن با تاخیر در سال ۹۳ نمایان شد و در نتیجه مصرف کننده با تورم ۲ رقمی و بالای ۴۰ درصد مواجه شد.

اصغر نورالله زاده با بیان این مطلب که سال ۹۳ و ۹۴ اوج رکود بنگاه های تولیدی کشور بود، بیان داشت: با این وجود کمترین تنش بین کارگران و کارفرمایان را داشتیم ضمن اینکه همه کمک کردند شرایط اقتصادی عوض شود که در نتیجه آن کشور به رشد اقتصادی ۶.۸ درصدی دست یافت.

وی به مزیت های رقابتی بسیار مناسب در استان ایلام اشاره و تصریح کرد: برای اجرای پنج طرح مطالعه شده در استان ایلام و در حوزه های مختلف، ۵۰ میلیارد ریال مازاد بر اعتبارات استان اختصاص می یابد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور یادآور شد: با تکمیل زنجیره تولید، بازاریابی و فروش در این استان اجرای این پنج طرح محور توسعه استان قرار گرفته و گام مثبتی در جهت رونق تولید و اشتغال برداشته شود.

گفتنی است در این مراسم از کارگران، گروه های کار و واحدهای نمونه استان ایلام با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.