بیرجند- مدیرکل ثبت احوال استان خراسان جنوبی با بیان اینکه ۹۳ هزار نفر از مردم استان به نام و القاب حسین، ابوالفضل و سجاد نام گذاری شده اند گفت: خراسان جنوبی از جمله استانهای دارای بیشترین فراوانی نام مذهبی در سطح کشورمی باشد.

علی  پورحسین در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین در بیرجند اظهار داشت: فرارسیدن ماه مبارک شعبان با شمیم اعیاد شعبانیه همراه بوده و لازم است از این فضای معنوی بیش از پیش استفاده گردد.

 وی بیان کرد: بیش از ۹۳ هزار نفر از هم استانی ها به نام والقاب حسین، ابوالفضل و سجاد نام گذاری شده اند.

وی تعداد افراد نام گذاری شده دراستان به نام حسین والقاب آن را قریب به ۵۹ هزار نفر ازابتدای تاسیس سازمان دانست که از این تعداد بیشترین  فراوانی آنها مربوط به نام حسین بوده است.

پورحسین همچنین به فراوانی نام ابوالفضل نیزاشاره کرد و افزود:ازابتدای سال جاری ۳۸ نفر به نام ابوالفضل دراستان نام گذاری شده اند و در طول سال گذشته نیز بیش از ۵۰۰ نفر به نام ابوالفضل در استان نام گذاری شده است.

مدیر کل ثبت احوال استان خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته و سال جاری تا کنون بیش از ۱۲۰ نفر به نام سجاد هم دراستان نام گذاری شده اند.

پورحسین با اشاره به اهمیت مبحث فرهنگ نام و نام گزینی، اعیاد پیش رو را فرصتی مناسب برای انتخاب نام های زیبای مذهبی برگرفته از فرهنگ والای اهل بیت(س) دانست .

وی اظهار داشت: استان خراسان جنوبی از جمله استانهای دارای بیشترین فراوانی نام مذهبی در سطح کشورمی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.