یزد- رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: برای حفظ آرامش مردم و ایجاد شور و شکوه در انتخابات ، مسئولان ستاد های انتخاباتی، به نص صریح قانون و انجام تبیلغات در چارچوب قوانین توجه ویژه داشته باشند.

مسئولان ستاد های انتخابات، به نص صریح قانون توجه داشته باشند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دادگستری، محمدرضا حبیبی در دومین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی استان یزد افزود : باید اقدامات پیشگیرانه ، ارائه هشدار و تذکرات لازم و همچنین توزیع بروشور های قوانین انتخابات انجام گردد تا از هرگونه تخلف و جرم انتخاباتی که می تواند از شور و شکوه انتخاباتی بکاهد جلوگیری شود .

وی با اشاره به ماده واحده مصوب سال ۷۰ که موارد جرم انگاری شده در انتخابات را به صورت کامل تشریح کرده گفت: در این قانون از ۳ تا ۳۰روز حبس  را برای مرتکبین جرائم انتخاباتی در نظر گرفته است .

وی عدم تشکیل حتی یک پرونده تخلف انتخاباتی در استان را به عنوان آرزوی دستگاه قضایی در انتخابات آتی ذکر کرد و افزود: همه فلسفه تشکیل اولین جلسات و برنامه ریزی ها نیز به واسطه تحقق همین هدف است که با هماهنگی و همراهی مجموعه های متولی در برگزاری ، نظارت و امنیت این مهم امکان پذیر است .

حبیبی تشکیل هر چه زودتر جلسه توجیهی نامزد ها، اعضای ستاد های انتخاباتی و رؤسای ستاد ها را خواستار شد و بیان داشت: هرچه زود تر قوانین انتخابات و جرائم و تخلفات تبیین شود نتایج بهتری در پیشگیری از جرائم انتخاباتی حاصل خواهد شد .

وی جمع آوری بنر ها و پوستر ها و هرگونه موارد تبلیغی که خارج از عرف و قوانین موضعه نصب شده اند را از سوی نیروی انتظامی و مأموران شهرداری خواستار شد و تصریح کرد: در موارد جرم مشهود نیروی انتظامی بدون نیاز به حکم قضایی باید نسبت به جمع آوری آثار جرم و جلب مرتکبین اقدام نماید .

حبیبی خط قرمز نظام را بر هم زدن نظم، آرامش و امنیت مردم معرفی کرد و گفت: دستگاه قضایی با هر گروه ، تشکل و حزبی که بخواهد به بهانه انتخابات ، نظم و امنیت و آرامش مردم را مختل کند مماشات نمی کند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.