۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳
کد خبر: 524643

رئیس جمهوری آمریکا در جشن ۱۰۰ روزگی دوران زمامداری خود، ضمن برشمردن دستاوردهایش، عملکرد رسانه های آمریکایی را به اتهام دروغ پراکنی، مردود اعلام کرد.

ترامپ به رسانه ها نمره مردودی داد

  به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از بی بی سی، دونالد ترامپ چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا، یکصدمین روز از آغاز دوره  زمامداری خود را در حالی در ایالت «پنسیلوانیا» و در جمع هوادارانش جشن گرفت که همزمان اصحاب رسانه در هتلی در واشنگتن دی سی بدون حضور او میهمان کاخ سفید بودند.

غیبت ترامپ از ضیافتی که کاخ سفید برای خبرنگاران ترتیب داده بود، به زعم اصحاب رسانه نشانه بی احترامی به خبرنگاران بود و به زعم خود او، نشانه بی اعتمادی و راهی برای نشان دادن اعتراض به آنچه که بی عدالتی در انعکاس اخبار مربوط به دستاوردهای ۱۰۰ روز نخست ریاست جمهوریش می نامد.

اما در همان حال که «باب وود ورد» در ضیافت کاخ سفید با خبرنگاران، خطاب به میزبان غایب از جمع، گلایه کرد که «آقای رئیس جمهور، رسانه بنگاه نشر اکاذیب نیست»؛ ترامپ هم در جمع هوادارانی که در «هریسبرگ» پنسیلوانیا جمع شده بودند، گفت: در ۱۰۰ روز گذشته به همه وعده هایم یک به یک عمل کردم و انتقادهایی که از دستاوردهایم می شود محصول دروغ پراکنی خبرنگاران است.

ترامپ نخستین رئیس جمهوری است که از حضور در مراسم برگزاری ضیافت سالانه کاخ سفید با خبرنگاران که از سال ۱۹۸۱ و در دوره ریاست جمهوری «رونالد ریگان» باب شد، شانه خالی کرد.

وی خطاب به خبرنگارانی که زمانی آنها را غیر صادق ترین ابناء بشر نامید، گفت: اگر کار رسانه صداقت پیشگی و راستگویی است، پس شما از این بابت مردودی کامل می گیرید.

ترامپ در عین حال از تصمیم خود برای عدم حضور در شام رسمی با خبرنگاران، ابراز رضایت کرد و این مراسم را کسالت آور خواند.

وی خاتمه دادن به دزدی مشاغل و اشتغال زایی، رها کردن صنایع تولید انرژی از قید و بندهای غیرضروری و خروج از معاهدات تجاری بین المللی که سود چندانی برای آمریکا ندارند را از جمله مهمترین دستاوردهای ۱۰۰ روز نخست ریاست جمهوری خود خواند.

ترامپ همچنین وعده داد تا ۲ هفته دیگر تصمیم مهمی در حوزه محیط زیست و تغییرات اقلیمی بگیرد. این در حالی است که وی پیشتر گفته بود که قصد خروج از توافق آب و هوایی پاریس را دارد.

مهاجرت و ساخت دیوار مرزی مکزیک از دیگر مقولاتی بود که وی در شرح دستاوردهای یکصد روز نخست زمامداری خود به آنها پرداخت.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.