بیرجند- معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی در خصوص شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو هشدار داد.

دامپزشکی خراسان جنوبی در باره شیوع تب کنگو هشدار داد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمد اصغر زاده معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: همزمان با گرم شدن هوا و افزایش فعالیت کنه ها، احتمال انتشار و شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو افزایش می یابد.

وی در خصوص این بیماری افزود: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری خطرناک و قابل انتقال به انسان است و در صورتی که به فرد منتقل شود و اقدامات به موقع تشخیصی و درمانی صورت نگیرد، مرگ فرد مبتلا قطعی خواهد بود.

دکتر اصغر زاده از کارگران کشتارگاه های دام، قصابان، دامداران،کارکنان دامپزشکی و زنان خانه دار به عنوان گروه های در معرض خطر این بیماری یاد کرد و گفت: همشهریان گوشت مورد نیاز خود را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند زیرا گوشت های موجود در قصابی ها 24 ساعت در اتاق پیش سرد کشتارگاه نگهداری شده و کاملا بهداشتی، سالم و عاری از عامل بیماریزا است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان به برنامه های دامپزشکی در پیشگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو اشاره کرد و افزود: سمپاشی بدن دام و جایگاه دام ها، نگهداری گوشت استحصالی در اتاق پیش سرد کشتارگاه و همچنین آموزش دامداران و قصابان مهمترین برنامه های دامپزشکی در راه پیشگیری از این بیماری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.