مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: مهلت انتخاب رشته در آزمون دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۹۶، چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت پایان می یابد و تاکنون ۴۳ هزار نفر انتخاب رشته کردند.

 ۱۳ اردیبهشت، آخرین مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری / افزایش پذیرش در گروه های مختلف

  به گزارش «قدس آنلاین»،  دکتر حسین توکلی افزود:داوطلبان مجاز به انتخاب رشته برای پذیرش در کدرشته محل های دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی به جز دانشگاه آزاد اسلامی تا چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۹۶۶ می توانند به سایت سازمان سنجش مراجعه و با مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته، با رعایت ضوابط نسبت به انتخاب ۵۰ کدرشته محل از میان کدرشته های تحصیلی (در صورت وجود) به ترتیب اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته اینترنتی اقدام کنند.

وی افزود: از میان شرکت کنندگان در آزمون دکتری تعداد ۱۹۹ هزار و ۳۰۳ داوطلب مجاز به انتخاب رشته تعداد ۷۵ هزار و ۱۴۸ داوطلب مجاز به انتخاب رشته کدرشته محل های دوره روزانه و سایر دوره ها و تعداد ۱۲۴ هزار و ۱۵۵ داوطلب منحصرا مجاز به انتخاب کدرشته های تحصیلی از سایر دوره های آموزش عالی (به جز دوره روزانه) شدند.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: تاکنون تعداد ۴۳ هزار و ۲۹۵ نفر نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام کرده اند که توصیه می شود سایر داوطلبان سریع تر نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

وی تاکید کرد: داوطلبان باید با توجه به اصلاحات دفترچه انتخاب رشته و تغییرات ظرفیت پذیرش که از روز شنبه ۹ اردیبهشت ماه بر روی سایت سازمان سنجش منتشر شده است، نسبت به تکمیل فرم خود اقدام کنند.

توکلی اظهار داشت: ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری در دوره های روزانه و سایر دوره های دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دولتی پیش از این ۱۴ هزار و ۴۱۴ نفر اعلام شده بود که با توجه به تغییرات اعلام شده، ظرفیت جدید به ۱۴ هزار و ۵۳۷ نفر افزایش یافت. این ظرفیت بدون احتساب ظرفیت پذیرش در دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی گفت: با توجه به تغییرات ظرفیت، میزان ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری در گروه های مختلف نیز تغییر کرده است و به این ترتیب ظرفیت گروه علوم انسانی ۴ هزار و ۷۳۲ نفر، گروه علوم پایه ۳ هزار و ۲۱۱ نفر، گروه فنی مهندسی ۳ هزار و ۹۴۳ نفر، گروه کشاورزی و منابع طبیعی ۱ هزار و ۷۶۱، گروه هنر ۲۳۹ نفر، گروه دامپزشکی ۳۳۶ نفر و گروه زبان های خارجی ۳۱۵ نفر شده است.

مشاور عالی سازمان سنجش خاطرنشان کرد: آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۶ در ۷ گروه آموزشی در ۲۴۴ کدرشته امتحانی برای تعداد ۲۶۰ هزار و ۵۲۰ داوطلب در روز جمعه ۶ اسفند ۹۵ در یک نوبت و ۵۴ شهرستان برگزار شد. در این آزمون تعداد ۲۱۲ هزار و ۹۴۱ داوطلب حاضر و ۴۷ هزار و ۵۷۹ داوطلب غایب بودند. از حاضرین در جلسه آزمون تعداد ۱۹۹ هزار و ۳۰۳ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند. تعداد ۱۳ هزار و ۶۳۸ داوطلب حدنصاب نمره علمی لازم را کسب نکردند.

وی یادآور شد: اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و...) همراه با برنامه زمانی مراجعه به دانشگاه های مجری در هفته اول خرداد ماه ۹۶ از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان منتشر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.