۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
کد خبر: 524955

محمدهرمزی

امروز روز جهانی کارگر است، روز بزرگداشت ۱۳ میلیون عاشق زحمتکش ایران که نان آورخانوارجامعه ۴۰ میلیونی  است.

برای شروع همین اول باید گفت وفاداری و ثبات قدم جامعه کارگری به انقلاب و نظام قابل ستایش است و به فرموده رهبر معظم انقلاب باوجود مشکلات معیشتی، کارگران هیچ‌گاه به تبلیغات ضد انقلاب اعتنا نکردند و در مقابل نظام نایستادند بلکه همواره مدافع نظام اسلامی بوده‌اند.

و باز به فرموده ایشان کارفرما و کارگر در منطق اسلام مکمل یکدیگرند نه معارض و دشمن.

البته ایشان این تأکید راهم داشتند که کسی مخالف تولید ثروت نیست اما این تولید ثروت نباید به بهای لگدمال شدن جامعه کارگری و اقشار محروم باشد.

به این بهانه امروز باید بر دستان کارگر بوسه زد امروز باید برایشان جشن گرفت هدیه داد و تا تحقق و دستیابی به حقوقشان باید تلاش کرد.

امروز باید از صبوریشان در برابر مشکلات گفت و به حقوق از دست رفته شان اشاره کرد؛ باید نبود امنیت شغلی را بارها وبارها گوشزد کرد، از کزکردن برخی از آن‌هایی که بیکارشدند و شرمنده همسر و فرزند خود هستند باید گفت، باید از کارگرانی گفت که تمام سرمایه وجودشان نیروی کار، جوانی و آینده شغلی شان را خرج اقتصاد و سربلندی این کشور می‌کنند.

وصد البته باید از کارفرمایانی دفاع کرد که پشتیبان حقوق قشر زحمت کش هستند ودین خود را نسبت به آن‌ها ادامی کنند.

اما هنوز جامعه کارگری با مشکلات جدی دست به گریبان است. به اعتراف مسئولان و نمایندگان مجلس ۹۴درصد قراردادهای جامعه کارگری موقت امضا شده است؛ این از نبود امنیت شغلی حکایت دارد. باید از قانون کاری گفت که کنارگذاشته شده و برخی دولت‌ها هم به دنبال اصلاح آن به ضرراین قشر زحمتکش بودند! اما فعلاً ختم به خیرشده است.

واماازمجلس انتظارمی رود که امنیت شغلی این قشر زحمتکش رامحترم شمارند واجرای درست قانون خاک خورده را از دولت مطالبه کنند، زیرا تا تأمین حقوق، معیشت، امنیت شغلی این قشر زحمتکش فرسنگ‌ها فاصله است.

به قول حسین حبیبی دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران، می‌توان مطالباتی چون به رسمیت شناختن قراردادهای استخدامی دائم برای کارگران دارای مشاغل مستمر، به دور نگهداشتن اموال سازمان تأمین اجتماعی از هرگونه دخل و تصرف، استرداد لایحه اصلاح قانون کار و اصلاح مجدد آن، حذف قراردادهای موقت کار وسفید امضا، بهبود وضع معیشت کارگران - با توجه به شاخص ۲میلیون و۵۰۰ هزار تومانی شاخص خط فقر- را تا حصول نتیجه دنبال کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.