بجنورد- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: تفکر در حوزه فرهنگ بومی و محلی موجب استحکام هنر تجسمی می شود

تفکر در حوزه فرهنگ بومی و محلی موجب استحکام آثار تجسمی می شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی؛ حسین فرخنده در آیین اختتامیه سومین جشن روز جهانی گرافیک اظهار داشت: گرافیک یک رسانه و بالاتر از آن زبان تصویر است.

وی با بیان اینکه زبان تصویر همواره در حال رشد است، ادامه داد: برای تبادل و تعامل اطلاعات نیازمند گفتگو هستیم و می بایست این مهارت را در گستره محلی و جهانی ارج نهیم.

فرخنده با اشاره به اینکه باید به محتواها در قالب هنر تجسمی توجه کنیم، تصریح کرد: بهره مندی از محتواهای بومی و محلی در غنا بخشیدن به این هنر فاخر تاثیر گذاری بهتری دارد.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان شمالی در ادامه به چند ویژگی شاخص برگزاری جشن گرافیک اشاره و اذعان داشت: حضور و مشارکت فعال هنرمندان این عرصه، پیوند هنرمندان هنرهای تجسمی با دانشگاه ها و برگزاری کارگاه های آموزشی با حضور اساتید برجسته کشوری از مزیت های این جشن می باشد.

فرخنده اظهار کرد: معتقدم اگر در هر برنامه و فعالیت فرهنگی و هنری  هنرمندان در تصمیم گیری و تصمیم سازی آن دخیل باشند به نحو شایسته برگزار و ما را به اهداف سازمانی نزدیک تر می کند.

وی در خاتمه ضمن تقدیر و تشکر از هنرمندان هنرهای تجسمی استان در راستای برگزاری این برنامه با شکوه، تشکیل دبیرخانه دائمی جشن روز جهانی گرافیک را در محل دفتر انجمن هنرهای تجسمی استان ضروری خواند.

گفتنی است؛ در مراسم بزرگداشت روز جهانی گرافیک ٣٠ نفر از هنرمندان و فعالان انجمن هنرهای تجسمی استان با اهدا لوح تقدیر و هدیه ای به رسم یاد بود تجلیل شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.