شهرکرد-استاندار چهارمحال و بختیاری در پیامی فرا رسیدن روز جهانی کار و کارگر و روز معلم را تبریک گفت.

فرهنگ کار، عالی ترین تصویر سازندگی و تحول است

به‌گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری، متن کامل پیام قاسم سلیمانی به شرح ذیل است:

کار و کارگر از آغازین لحظات خلقت معنا و با گذشت زمان و اوج گیری تمدن های بشری، ناشی و متأثر از تلاش های شگرف و فعالیت خستگی ناپذیر انسان ها، معنی و مفهومی خاص پیدا کرده است.

بی تردید رمز پیشرفت و توسعه پایدار کشورها و تمدن ها در تجلی استعدادها و سرمایه انسانی ساعی و کارآمد، قوت و قدرت جسم، شور و نشاط و امید، اندیشه خلاق و نبوغ سرشار است و کارگر به عنوان نیروی محرکه چرخه اقتصاد نقش برجسته و ویژه ‏ای در این عرصه دارد.

فرهنگ کار، عالی ترین تصویر سازندگی و تحول است که حضرت محمد (ص) در روند زندگی انسان ها، بر دستان توانمند کارگر بوسه زده و با این عمل به احسن وجه، منزلتی شگرف به این قشر بخشیده است.

در حالی که ایران عزیز به سرعت به سوی قله های شکوه، عزت و عظمت گام بر می دارد، کارگران در سنگر کار و تولید با صبر و ایثار و استقامت و اعتقادی راسخ، سرشار از عشق به ولایت در این توفیق و شکوه تاریخی نقشی ارزنده ایفا می کنند.

این جانب ضمن تقدیر از کارگران متعهد و پرتلاش کشور و چهارمحال و بختیاری این روز خجسته را به یکایک آنان تبریک عرض می‌نمایم.

در پیام دیگر استاندار چهارمحال و بختیاری به مناسبت روز معلم آمده است: ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت متفکر و فیلسوف فرزانه شهید استاد مرتضی مطهری و هفته بزرگداشت مقام معلم یادآور تلاش و مجاهدت مردان و زنان فرهنگ سازی است که در حریم معطر و نهاد مقدس مدرسه جلوه های تعلیم و تربیت را به نمایش گذاشته و فرزندان این مرز و بوم را به گوهر دین و اخلاق و دانایی زینت می بخشند.

شهید مطهری به عنوان متفکری اندیشمند مجاهدانه در راستای روشنگری و احیای تفکر دینی گام برداشت و در این راه مقدس آماج تیر بدخواهان و کج اندیشان قرار گرفت و نام خود را به عنوان معلم راستین انقلاب اسلامی جاودانه ساخت.

بی گمان ساختن آینده کشور و افتخار آفرینی در عرصه های گوناگون جز با تلاش و همت شبانه روزی مجموعه آموزش و پرورش که خستگی ناپذیر و خالصانه در صدد آموزش و تربیت فرزندان این مرز و بوم و شکوفایی استعدادهای آنان و همچنین اعتلای علمی، اخلاقی و فرهنگی جامعه تلاش می کنند محقق نخواهد شد.

ضمن ارج نهادن به مقام والا و شامخ معلمان کشور و چهارمحال و بختیاری که با تمام سختی ها لحظه ای از رسالت بزرگ خود غافل نیستند برای تمامی آنان آرزوی توفیق و سرفرازی روز افزون از درگاه پروردگار طلب کرده و امیدوارم با آموزش و تربیت دانش آموزانی که اسوه علم و اخلاق باشند بسترهای لازم برای رشد و تعالی بیشتر ایران و استان را فراهم کنند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.