بیرجند-مدیرکل تعاون، کارو رفاه خراسان جنوبی گفت: میانگین زمان رسیدگی پرونده های کارگر وکارفرما در مراجع حل اختلاف در سال ۹۲، ۲۴ روزبوده ودر حال حاضر این میانگین به کمتر از ۱۰ روز کاهش یافته است.

زمان رسیدگی به پرونده های کارگر وکارفرما به کمتر از ۱۰ روز کاهش یافت

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، محمد سنجری ظهر امروز دوشنبه درمراسم تجلیل از نخبگان جامعه کار وتولید خراسان جنوبی افزود: ۶۸ درصد از کارگران با ۳۱ هزار نفر ساعت آموزش‌های ایمنی را دیدند که طی سال گذشته ۲۴۰ شرکت مجاب به أخذ تعیین صلاحیت شدند.

وی با بیان اینکه سال گذشته رصد کردن مباحث ایمنی، بهداشت کار، صیانت از نیروی کار در بنگاه‌های اقتصادی انجام شده است اظهار داشت: در بحث صیانت از نیروی کار بحث ایمنی و بهداشت کار تلاش شده حوادث ناشی از کار به ۶۴ درصد کاهش یابد که در این راستا سال گذشته به ۵۲ فقره کاهش یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: در حوزه تشکل‌ها نیز شاهد افزایش ۳۴ درصدی تشکل‌ها هستیم و ۲۴۰ تشکل کارگری در استان وجود دارد.

سنجری میانگین زمان رسیدگی در مراجع حل اختلاف را در سال ۹۲،  ۲۴ روز عنوان کرد و گفت: در حال حاضر این میانگین به کمتر از ۱۰ روز کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی بخش تعاون است تصریح کرد: در این راستا ۳۳۲ تعاونی با ۵۷ میلیارد ریال اعتبار تشکیل شد و ۱۲ هزار نفر عضو و برای ۳ هزار و ۸۰۰ نفر اشغال ایجاد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه خراسان جنوبی گفت: در بحث افزایش مستمری‌ها، تعیین میزان مستمری افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد ۲۰ درصد حداقل دستمزد افزایش یافت.

سنجری با بیان اینکه ۷۰ درصد جمعیت استان دارای دفترچه بیمه خدمات درمانی هستند بیان کرد: افراد بیمه گذار اصلی نیز ۱۰۹ هزار نفر هستند و در مجموع تمام افراد استان از مجموعه خدمات بیمه‌ای برخوردار هستند.

وی از صدور ۴ هزار مجوز مشاغل خانگی در استان خبر داد و اظهار داشت: ۳۳ هزار شغل ثبت شده است و ۹ هزار و ۸۰۰ نفر در استان از طریق کاریابی مشغول به کار شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه خراسان جنوبی اجرای طرح ملی شیوع شناسی اعتیاد، طرح پیمایش خشونت و طرح پیشگیری از مواد مخدر را از جمله اقدامات انجام شده  این اداره کل برشمرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.