مشهد- مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) خراسان رضوی با اعلام برنامه های دهه مهدویت گفت: همزمان با شب نیمه شعبان به مناسبت میلاد باسعادت حضرت ولی عصر(عج) در برخی از مساجد مشهد مراسم احیاء برگزار می شود.

شب نیمه شعبان در برخی مساجد مشهد مراسم احیاء برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام سید جعفر موسوی نسب ظهر دوشنبه با تبریک اعیاد شعبانیه افزود: اعزام ۱۰۰ کارشناس و مربی مهدویت به دانشگاه ها، مساجد و مدارس، برگزاری نشستهای تخصصی و پاسخ به شبهات نسل نو و افتتاح مکان جدید کتابخانه تخصصی مهدویت از دیگر برنامه هایی است که در دهه مهدویت انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه از پنجم تا پانزدهم ماه شعبان به عنوان دهه مهدویت نامگذاری شده است، گفت: دهه مهدویت امسال با نامگذاری روز پنجم شعبان با نام «امام سجاد(ع) جامعه و حکومت زمینه ساز» آغاز می شود.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) خراسان رضوی افزود: دهه مهدویت از روز سه شنبه ۱۲ اردیبهشت مصادف با پنجم شعبان مصادف با سالروز ولادت امام سجاد(ع) آغاز می شود.

وی دیگر عناوین روزهای این هفته را «مهدویت و جامعه زمینه ساز، اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، مهدویت، علما و نخبگان زمینه ساز، هنر، رسانه و زمینه سازی ظهور و مهدویت و خانواده زمینه ساز» ذکر و بیان کرد: این نامگذاریها مربوط به روزهای ششم تا دهم شعبان المعظم است.

حجت الاسلام موسوی نسب ادامه داد: روز ۱۱ شعبان به نام «جوان، انتظار و زمینه سازی» نامگذاری شده و «سبک زندگی و جامعه منتظر، مردم و زمینه سازی ظهور، مهدویت و حکومت زمینه ساز» نیز مربوط به نامگذاری روزهای ۱۲ تا ۱۴ شعبان است و روز ولادت امام زمان(عج) نیز بنام «مهدویت و انتظار جهانی» نامگذاری شده است.

وی گفت: تهاجم استکبار جهانی و رواج انواع شبهات از طریق فضای مجازی و ماهواره ای و زیرسئوال بردن عقاید مذهبی نیازمند حرکات جدی در عرصه مقابله با آنها و گسترش فرهنگ ناب مهدویت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.